|

ایران خودرو یک محصول پرتقاضای خود را به بورس کالا می برد

سونامی قیمت پژو 207 در راه است؟

پژو 207 قرار است در بورس کالا عرضه شود و احتمالاً قیمت این محصول در آستانه فتح قله ای جدید در بازار قرار خواهد گرفت

لینک کوتاه کپی شد

ایران خودرویی ها با هماهنگی بورس کالا روز 30 آبان ماه 1401 پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی را به بورس کالا می برند. براساس اطلاعات منتشره شده قرار است خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص هزار دستگاه از این محصول هاچ بک خود را با رنگ سفید روی تابلوی بورس کالا عرضه کند. موعد تحویل این خودرو سه ماهه در نظر گرفته شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو 187 میلیون و 400 هزار تومان است. البته به این مبلغ، برخی هزینه های دیگر شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ حدود چهار میلیون و 400 هزار تومان به علاوه 13 درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بررسی لیست قیمت ایران خودرو در آبان ماه 1401 نشان می دهد قیمت کارخانه ای پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی حدود 187 میلیون و 200 هزار تومان است. بنابراین قیمت پایه این خودرو با قیمت کارخانه ای آن فاصله چندانی ندارد. این در حالیست که قرار بود خودروهایی که از مسیر بورس کالا عرضه می شوند قیمت پایه ای میان قیمت کارخانه و بازار داشته باشند. به نظر می رسد دلیل این مساله را باید در پیش بینی برگزار کنندگان این طرح فروش در ارتباط با میزان استقبال از این خودرو جست و جو کرد. در حال حاضر پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی حدود 446 میلیون تومان در بازار معامله می شود. با توجه به این فاصله قیمتی به احتمال زیاد قیمت پایه آن روی تابلوی بورس کالا روند صعودی را با شیب زیاد طی خواهد کرد.

پایان برگزاری این طرح فروش در 30 آبان ماه و مشخص شدن قیمت معامله این خودرو در بورس کالا می تواند به عنوان قیمت جدید عرضه آن تلقی شود. از آنجایی که ایران خودرویی ها در گام اول تنها هزار دستگاه از این محصول پرطرفدار خود را برای عرضه به خط کرده اند به نظر می رسد فعالان بازار با رصد شرایط موجود قیمت جدیدی را برای این خودرو در بازار تدارک ببینند. این قیمت جدید می تواند قله قیمتی تازه ای برای پژو 207 در بازار ایجاد کند. این احتمال وجود دارد که با توجه به عرضه محدود و حجم تقاضای بالا شاهد سونامی قیمت این خودرو در بازار باشیم.

این سونامی چنانچه راه بیفتد می تواند در کوتاه مدت موج افزایش قیمت را در بازار ایجاد کند و سایر محصولات موجود در بازار، چه آنها که از پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی ارزان تر هستند و چه آنها که گران تر هستند، براساس قیمت جدید این خودرو در بازار علاوه بر تنظیم فاصله خود پژو 207 با فرمان برقی و گیربکس دستی، خود نیز اتکت قیمتی جدیدی به خود ببینند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها