|

شایعه در شهر؛ دولت عمدا قیمت دلار را بالا می برد؟

این سیاست‌ها فقط برای این است که دولت بتواند کسری بودجه‌ را با توجه به شب عید، تامین کند.

لینک کوتاه کپی شد

جهان صنعت نوشت: به تازگی بار دیگر این شائبه نیز به میان آمده که دولت به صورت تعمدی و برای جبران هزینه‌های جاری‌اش قیمت دلار را بالا برده است. 

به گزارش «شایانیوز» حسین راغفر، اقتصاددان در این‌باره گفت: از یک طرف قیمت ارز را بالا می‌برند تا حقوق بدهند و بخشی از بدهی‌هایشان را بپردازند. واقعیت این است که هزینه‌های این کار برای جامعه خیلی سنگین است. سوال من از مسوولان این است که آیا اصلا به پیامدهای چنین اقداماتی فکر کرده‌اند؟

این سیاست‌ها فقط برای این است که دولت بتواند کسری بودجه‌ را با توجه به شب عید، تامین کند. به این ترتیب ملاحظه می‌فرمایید که چه مصیبتی را برای جامعه به بار آورده است.

پیمان مولوی، تحلیلگر بازارهای مالی هم در این مورد اظهار کرد: همواره این مساله مطرح می‌شود که دولت برای جبران کسری بودجه‌ قیمت دلار را عمدا بالا می‌برد. اما باید در نظر بگیریم که کسری بودجه‌ ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی تنها با بالا بردن نرخ ارز جبران نمی‌شود. حتی اگر سیاست افزایش تعمدی نرخ ارز برای جبران کسری بودجه را هم بپذیریم، خروجی آن از دست رفتن اعتماد عمومی است.

کنایه المیرا شریفی‌مقدم به رئیسی روی آنتن زنده

در حالی که تغییر قیمت‌ها به لحظه شده، مسئولان قول کاهش قیمت گوشت قرمز و برخی دیگر از اقلام را تا پیش از پایان سال داده‌اند! در همین راستا المیرا شریفی مقدم مجری برنامه صبحانه ایرانی به وعده رئیس جمهور برای کنترل تورم کنایه زد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی