|

وقتی فرانسوی ها ال 90 ایرانیزه رو به سخره گرفتند!

پارس خودرو قصد دارد کادیلا یا پروژه P۹۰ را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند.

لینک کوتاه کپی شد

اولین تصاویر رسمی از کادیلا (P90) یا همان ال 90 ایرانی توسط پارس خودرو زیرمجموعه شرکت سایپا منتشر شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایران جیب؛ پروژه P۹۰ بر پایه ال ۹۰ توسعه پیدا کرده و برای دریافت مجوزهای ایمنی و استاندارد جدید نیز آن را نسبت به تندر ۹۰ ارتقا دادند. همچنین ساختار اتصال اجزای تقویتی کف اتاق نیز تغییر پیدا کرده است.

پارس خودرو قصد دارد کادیلا یا پروژه P۹۰ را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند. همچنین این خودروساز مدل‌های اولیه آن را به تولید رسانده و مدل‌های آزمایشی آن نیز برای دریافت مجوزهای رسمی به زودی در جاده‌های کشور تردد قرار خواهند کرد.

در ادامه تصاویری از این خودرو به همراه مشخصات و امکانات آن را مشاهده می‌کنید:

mcbv2ux0xcnyy1yuc9

ay6d5z3mry4cgh2fqkcx

90295

این سدان جدید گروه سایپا از لحاظ فنی در سطح شاهین پلاس قرار داشته و از یک موتور ME۱۶ بهره می‌برد؛ این موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند. این پیشرانه دارای آلایندگی یورو ۵ بوده و از فناوری VVT-i یا همان زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی نیز بهره می‌برد.

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ سری SE با مهندسی آیسین به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین این خودرو به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

این خودرو در نسخه دستی از امکاناتی چون تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و دو کیسه هوا بهره می‌برد.

قرار است پس از عرضه نسخه دستی کادیلا ، نسخه اتوماتیک آن را با تریم داخلی جدید با الگوهای متفاوت رودری‌ها و داشبورد به همراه امکانات بیشتری چون محدودکننده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سانروف و کیسه هوای جانبی روانه بازار شود.

وقتی ال 90 ایرانیزه مورد تمسخر فرانسوی ها قرار گرفت!

نسل اول داچیا لوگان که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ در بازار فرانسه عرضه شد، به‌لطف طراحی مجدد توسط سایپا که پیش از این، آن را تحت قرارداد با رنو تولید می‌کرد، با نام سایپا کادیلا در ایران عرضه خواهد شد. این نوشته‌های یک رسانه فرانسوی در مورد محصول جدید پارس خودرو است؛ خودرویی که براساس پلتفرم داچیا لوگان شکل گرفته و حدود بیست سال از طراحی اولیه خود عقب‌تر است!

در سال ۲۰۱۸ و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، رنو به همکاری خود با سایپا پایان داد. براساس این همکاری، سایپا نسل اول داچیا لوگان را مونتاژ و با نام تندر ۹۰ به بازار عرضه کرد. دو سال بعد، سایپا از برنامه خود برای آغاز مجدد تولید نسخه به‌روزشده این سدان با تکیه بر تولید داخلی و زنجیره تأمین ایجادشده در زمان توافق با رنو خبر داد. حالا با کمی تأخیر، نسخه تکامل‌یافته داچیا لوگان با نام سایپا کادیلا (کد P90) رونمایی شده است.

این سدان اصالتاً رومانیایی، پس از گذشت ۱۹ سال از عرضه اولیه‌اش و ۱۱ سال پس از عرضه جانشین آن در بازار فرانسه، در ایران عرضه خواهد شد.

سایپا-کادیلا-پارس-خودرو-ال-90-تندر-90-ایرانیزه-شده-7-798x466

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی