|

جزئیات عرضه کرار در بورس

عرضه کارا در بورس؛ هم خریدار سود کرد و هم خودروساز

امروز در بورس کالا کارا تک کابین متعلق به شرکت بهمن موتور عرضه شد. جزئیات عرضه و زمان تحویل خودرو کارا تک کابین اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شرکت خودروسازی بهمن موتور امروز  ۲۵ اردیبهشت ماه ۵۰۰ دستگاه کارا تک کابین و دوکابین را در بورس کالا عرضه کرد.

قیمت نهایی کارا تک کابین علاوه بر قیمت کشف شده در بورس کالا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها به میزان ۹.۶ میلیون تومان اعلام شده است.

در برابر تقاضای ۲۵۰ دستگاه کارا تک کابین، ۹۸۸ دستگاه تقاضا شکل گرفت که در پایان تمام میزان عرضه معامله شد.

زمان تحویل این خودروها ۲۵ تیر ۱۴۰۲ اعلام شده است.

اما کارا در بورس کالا با چه قیمتی معامله شد؟

کارا تک کابین بهمن موتور با قیمت ۴۸۳ میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید و قیمت میانگین کارا دوکابین هم با میانگین ۵۰۰ میلیون و 700 هزار تومان به فروش رسیده است.

قیمت نهایی کارا تک کابین علاوه بر قیمت کشف شده در بورس کالا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها به میزان ۹.۶ میلیون تومان اعلام شده است.

هزینه نهایی کارا دو کابین علاوه بر قیمت کشف شده ۱۴.۲ میلیون تومان است. این هزینه مربوط به ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده  (بر مبنای قیمت نهایی فروش) و سایر هزینه‌ها است.

خریداران کارا از بورس کالا چقدر ارزان تر از بازار آزاد خریدند؟

قیمتی که برای خریداران کارا تک کابین و دو کابین در بورس کالا درآمد به ترتیب 536 و 565 میلیون تومان بود که از قیمت های مصوب کارخانه این محصول بالاتر بود. بهمن موتور قیمت کارخانه کارا تک کابین را 481 میلیون و قیمت کارا دو کابین را 501 میلیون تومان اعلام کرده است اما در بازار قیمت ها متفاوت است و کارای تک کابین حدود 590 میلیون و برادر دوکابینش 610 میلیون تومان خرید و فروش می شود. یعنی خریداران از بورس 50-60 میلیون خودرو را از بازار ارزان تر خریدند اما تقریبا به همین مقدار هم از قیمت مصوب کارخانه گران تر خریدند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی