|

ربط سقوط بورس و آینده دلار به سفر وزیر خارجه عمان به تهران

وزیر خارجه عمان به تهران آمده سفری که بعداً صدای نتایجش در می‌آید و می‌تواند در آینده برخی موضوعات و روندها را برای بازار ارز روشن کند.

لینک کوتاه کپی شد

روز دوشنبه بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان میهمان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بود؛ سفری که بی‌شک از چشم بازار ارز دور نمی‌ماند و معامله‌گران نتایج این سفر را بررسی می‌کنند و در قیمت دلار اثر می‌دهند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، عمان همواره نقش میانجی میان ایران، کشورهای منطقه‌ای و طرف‌های غربی داشته و اقدامات، سفرها و میانجی‌گری‌های این کشور اثرات غیر قابل چشم پوشی داشته است.‌ در آخرین سفری که پادشاه عمان به ایران داشت از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا و شروع مجدد روابط دیپلماتیک با مصر به گوش رسید و اخباری که بعد از سفر منتشر شد نشان دهنده پیشرفت‌هایی در این زمینه‌ها بود که قیمت دلار را نزولی کرد.

این بار نوبت به وزیر خارجه عمان رسیده و او به تهران آمده است؛ سفری که بعداً صدای نتایجش در می‌آید و می‌تواند در آینده برخی جنبه‌ها را برای بازار ارز روشن کند.

برزخ قیمت دلار

 دلار تهران در مرز ۴۸ و ۴۹ هزار تومان نوسان می کند. معامله گران فعلا دو‌دل هستند و در انتظار اخبار نشسته اند تا درباره مسیر پیش روی دلار تصمیم بگیرند، مثلث تشکیل شده در چارت دلار نیز دو دلی موجود در میان معامله گران را به رخ می کشد. معامله گران از محدوده های بالای قیمتی هراس دارند و اخبار منتشر شده آن ها را امیدوار کرده است ولی تا زمانیکه اطلاعات منتشر شده شفاف تر نشود قیمت دلار در برزخ گرفتار خواهد بود. در صورتی که کاهشی های بازار کنترل بازار ارز را در دست بگیرند دلار می تواند حمایت نیمه کانال ۴۸ هزار تومانی را از دست بدهد و بسته به سطح خبر تا کانال ۴۷ هزار تومانی اصلاح کند. ولی در صورتی که افزایشی های بازار موفق شوند، قیمت دلار می تواند در گام اول تا محدوده ۴۹ هزار و۶۰۰ تومان رشد کند.

کار افزایشی های سکه سخت شد

کار برای افزایشی های سکه سخت شده است، سکه امامی حمایت مهم ۲۸ هزار و ۵۰۰ توانند را از دست داده و چند روزی پایین این مقاومت معامله شده است،ادامه روند نزولی دلار، پای سکه امامی را به کانال ۲۷ میلیون تومانی کشانده و معامله گران افزایشی را ناامید کرده است. در صورتی که دلار به روند نزولی خود ادامه دهد سکه امامی می تواند تا حمایت محدوده ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزولی شود ولی در صورتی که دلار وارد مسیر سربالایی شود مقاومت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم ترین مقاومت پیش روی سکه امامی است.

گله مندی سهامداران از رفتار دو‌ حقوقی

روز قبل هم روز خونین بازار سرمایه بود ولی برخی از اتفاقات و شایعات در روز قبل پررنگ تر به نظر می رسید، برخی از معامله گران و تحلیلگران تصور می کردند که آنچه که بازار سرمایه را در روز قبل به خاک و خون کشید عرضه سهام سایپا و ایران‌خودرو توسط حقوقی ها بود. حقوقی این دو لیدر خودروسازی در ساعت اولیه معاملات دیروز حجم زیادی از سهام را عرضه کردند که برخی از تحلیلگران این اتفاق را در هیجان منفی به وجود آمده در ساعت ابتدایی بازار موثر می دانستند.

در ساعات پایانی معاملاتی هم شایعه شد که برخی از معامله کنندگان در تالار بورس تهران در واکنش به شرایط پیش آمده در بازار سرمایه دست از کار کشیده آمد.

شورای رقابت هم در روز جاری برای رسیدگی به دستور رییس جمهور مبنی بر اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی جلسه خواهد داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه ای به سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشور از دولت خواست تا در تعیین سقف خوراک پتروشیمی ها تجدید نظر کنند. امروز کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی نوسانات اخیر بورس جلسه خواهد داشت و صحبت ها از عرضه دوباره خودرو در بورس کالا به میان آمده است.

در شرایطی که دلار تهران در اثر کاهش نقدینگی در این بازار و سیگنال مذاکرات روند نزولی گرفته است برخی از تحلیلگران با توجه به تصمیمات جدید در بازار سرمایه نسبت به بازار ارز بدبین شده اند، برخی تحلیلگران اقدامات اخیر در بازار سرمایه را به مسیله بودجه ربط میدهند، مشکلی که اگر اثر اخبار مذاکرات از بین برود می تواند قیمت دلار را دچار تکانه های افزایشی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی