|

قیمت لحظه ای بیت کوین و ارز های دیجیتال امروز سه شنبه 9 دی 99 به دلار و تومان

بیت کوین چیست؟ قیمت لحظه ای بیت کوین و ارز های دیجیتال امروز سه شنبه 9 دی 99 به دلار و تومان چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سال های اخیر موضوعی به نام ارز های دیجیتال مطرح شد که بر خلاف تصور همگان که راه پیشرفتی برای این ارز ها نمی دیدند اما این ارز های دیجیتا خیلی زود رشد کرده و طرفداران بسیاری نیز پیدا کردند. به صورتی که حتی بسیاری از افراد روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و آن را ارز اول و رایج ترین ار در بازار های جهانی برای سال های آینده پیش بینی می کنند. یکی از این ارز های دیجیتال بیت کوین می باشد. بیت کوین هم همچون ارز و دلار متاثر از اتفاقات سیاسی و اقتصادی در جهان نوساناتی داشته است. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت و ارزش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال امروز سه شنبه 9 دی 99 بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

بیت کوین چیست؟

بیت‌ کوین Bitcoin یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکرد های مشابه پول بی ‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته ‌است. از نظر فنی بیت ‌کوین نخستین پول دیجیتال غیر متمرکز است. چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می ‌کند. این شبکه همتا به ‌همتا است و تراکنش ‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می ‌شود.

بیت کوین همانطور که اشاره کردیم یکی از رایج ترین و البته مهم ترین ارز های دیجیتال می باشد. بیت کوین با نماد اختصاری BTC شناخته شده و یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۹۵.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۶۷.۸۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۶,۶۳۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۴۰۰ تومان معادل ۷۰۳,۲۷۶,۲۰۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۵۰.۰۱ میلیارد دلار است.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر -۰.۶۹% کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۷ دی ۱۳۹۹ (27 December 2020) معادل ۲۸,۲۸۸.۸۴ دلار بوده که همینک %۵.۸۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۵۸ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۶.۸۷ از حجم معاملات روزانه است.

قیمت بیت کوین امروز سه شنبه 9 دی 99

همانطور که در قسمت پیشین نیز اشاره کردیم قیمت بیت کوین امروز سه شنبه 9 دی 99 برابر ۲۶,۶۳۹ دلار می باشد. اما به جهت کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان در ادامه جزئیات دقیق تری از ارز دیجیتال بیت کوین و معاملات آن در بازار ارائه داده ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

قیمت-بیت-کوین

قیمت بیت کوین امروز به دلار 

قیمت بیت کوین در بازار آزاد امروز سه شنبه ۹ دی ساعت ۱۳ با 165 دلار کاهش، 26,625 دلار معامله شد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت اتریوم امروز سه شنبه 9 دی 99 نسبت به روز گذشته با 3 دلار کاهش 723 دلار معامله شد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع لحظه ای از قیمت و ارزش بیت کوین لحظه ای به دلار و یورو با ما در شایانیوز همراه باشید. 

گزارشی از معاملات بازار بیت کوین

بیت کوین هفته ‌ای خیره‌ کننده و بی ‌مانند را تجربه کرده که طی آن و در روز گذشته خود را به بالاترین سطح تاریخی قیمت در ۲۸،۴۰۰ دلار رسانده است. با این رشد افسارگسیخته، سال جدید میلادی رضایت ‌بخشی را برای سرمایه‌ گذاران رقم زده است. قیمت بیت کوین همچنان در یک روند صعودی قوی باقی مانده است و این امر می‌تواند چشم‌ انداز امیدوار کننده‌ ای برای آن در سال جدید باشد.

به ‌گزارش کوین ‌تلگراف، سال ۲۰۲۰ میلادی به دلایل زیادی ازجمله پاندمی کرونا، قرنطینه شهرها و محدودیت‌های اقتصادی سالی فراموش‌ نشدنی بود. تعطیلی کسب‌ و کار ها و قرنطینه به بدترین بحران اقتصادی طی دهه‌های گذشته منجر شد. در چنین شرایطی شاهد پاسخگویی دولت‌ ها به این مشکلات با محرک ‌های حمایتی و مالی بی ‌سابقه و اقدامات توسعه پولی برای احیای دوباره اقتصاد این کشورها بودیم.

بنابراین سرمایه ‌گذاران نهادی که از تورم احتمالی یا حتی ابرتورم آگاه بوده و نسبت به آن محتاط هستند، در تلاش ‌اند که پرتفوی خود را با دارایی ‌هایی محافظت کنند که بتواند سرمایه آن‌ها را از تنزل تدریجی ارزهای سنتی حفظ کند. تا به‌ حال طلا به ‌عنوان بهترین جایگاه ذخیره ثروت مطرح شده و سرمایه ‌گذاران را نا امید نکرده است، چرا که در حدود ۲۴ درصد طی سال گذشته رشد داشته است. 

با این ‌حال، در این سال هجوم سرمایه‌ گذاران نهادی به بیت کوین به‌ خوبی قابل مشاهده بوده است و رشد قیمت آن به‌ ویژه در برابر طلا و شاخص S&P500 (شاخصی متشکل از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک)، انکار ناپذیر است. برخی از این مؤسسات و نهاد ها پرتفوی خود را با بیت کوین متنوع کرده‌ اند، در حالی‌که برخی دیگر حتی دارایی‌ های خود را در طلا به ‌منظور سرمایه ‌گذاری در بیت کوین کاهش داده‌ اند.

پیشنهاد می شود: قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه 9 دی ماه 99

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها