|

ماجرای چمدان ۲۲ میلیون دلاری حاج قاسم سلیمانی چه بود؟

چمدان دلار حاج قاسم سلیمانی؛ ما 9 نفر بودیم که نمی توانستیم بیش از این حمل کنیم زیرا هر ساک 40 کیلو گنجایش داشت

لینک کوتاه کپی شد
«محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم به مناسبت نزدیک شدن به سالروز شهادت فرمانده بزرگ قاسم سلیمانی گفت دیدار اول با حاج قاسم پس از گرفتن پست وزارت خارجه در سال 2006 بوده به گونه ای که به چند کشور از جمله ایران آمده و با وزیر امور خارجه و چندین مسئول ایرانی نیز دیدار داشته که آخرین دیدار نیز با سردارقاسم سلیمانی بوده است.
 
وی افزود: دیدار با احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت نیز مثبت بود که از وی درخواست هایی داشتیم که من را به قاسم سلیمانی ارجاع دادند.
 
محمود الزهار گفت: در این دیدار گفتیم مشکل اساسی ما حقوق کارمندان و خدمات اجتماعی و کمک هایی بود که باید به مردم می دادیم زمانی که پس از موفقیت در انتخابات ما را محاصره کرده بودند.
 
این عضو ارشد حماس تصریح کرد: حاج قاسم فورا درخواست ما را پاسخ داد به گونه ای که روز بعد باید سفر می کردم 22 میلیون دلار در چمدان های فرودگاه دیدم.
 
وی افزود: قرار بود مبلغ بیشتری پرداخت شود اما ما 9 نفر بودیم که نمی توانستیم بیش از این حمل کنیم زیرا هر ساک 40 کیلو گنجایش داشت از این رو من احساس کردم وی صادق و مرد عمل بود که می توانست از عهده کارها به خوبی بربیاید و مسئولیت های زیادی نیز داشت.

 

ماجرای چمدان 22 میلیون دلاری حاج قاسم سلیمانی را چطور باید روایت کرد؟

محسن مهدیان، تحلیلگر مسائل سیاسی در روزنامه رسالت نوشت: آیا این خبر جدید است؟ خبر. بارها صریح‌تر از این را از بالاترین مقامات کشور شنیدیم.

رهبری فرمود کمک ما به محور مقاومت از اوجب واجبات است. فرمود: «کمک می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن آن نداریم.» سیدحسن نصرالله هم: «بی‌پرده می‌گوییم! هزینه و خرج و خوردوخوراک و سلاح و موشک‌های حزب‌الله از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد! تمام.»

پس جدید نیست. اما چرا این پول را می‌دهیم؟ به دو دلیل روشن. اول اینکه ماهیت و وجود جمهوری اسلامی، مبارزه با ظلم و عدالت‌خواهی است. فرمود: «هر جا مظلوم هست ما همان‌جاییم.» همین ؟خیر. نفع مادی و امنیتی مردم نیز همین‌جاست. کجا؟ در عمق استراتژیک کشور. در این عمق راهبردی هزینه نکنیم، ده‌ها برابر بیشتر باید در داخل هزینه کنیم. فرمود: «آنجا نجنگیم باید در همدان و کرمانشاه بجنگیم.»

هر دولت عاقلی دنبال عمق استراتژیک است. حالا یا به غصب  یا با تعامل. فرمود: «ما هر جا می‌رویم به درخواست دولت‌هاست.» آمریکا هم در منطقه برای همین هست؛ البته به غصب. همین‌الان مهم‌ترین نقطه‌ضعف اسرائیل در نداشتن عمق استراتژیک است. نقشش در ماجرای قره‌باغ نیز برای جبران همین  نقص بود.

ممکن است بگوئید الآن که وضع مالی کشور خراب است چی؟ مثل این است که بگوییم اگر پول ‌نداریم هوا تنفس نکنیم. خب هوا تنفس نکنیم باید بازهم پول دهیم، این بار در بیمارستان؛ بلکه بیشتر خرج کنیم. این پول از کجاست؟ اولا توجه کنیم بخشی کمی از این پول ماهیت مردمی دارد. آمار کمک‌های مردمی در روز قدس و ماه رمضان و غیره را خودتان در آمار کمیته امداد سرچ کنید. البته بخش مهم دیگر بودجه دفاعی است که در اختیار دولت و رهبری است.

حالا چرا با چمدان؟ چون تحت وحشیانه‌ترین تحریم‌ها قرار داریم. و اما؛  هدف اصلی روایت اهریمنی را فراموش نکنید. شکاف اجتماعی در پایگاه ۸۰ میلیونی سردار. هرچند دست‌وپا می‌زنند؛ مقابل خروش و شورش فطرت اجتماعی بازهم ذلیل خواهند شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها