|

آلمان و فرانسه واکسن روسی کرونا را تایید کردند

فرانسه اعلام کرد که مانعی برای توزیع واکسن روسی در این کشور وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به دنبال تایید اثرگذاری ۹۱.۶ درصدی واکسن روسی «اسپوتنیک وی » از سوی نشریه پزشکی «لنست» و اعلام نظر مثبت آلمان درباره این واکسن، فرانسه هم اعلام کرد که مانعی برای توزیع واکسن روسی در این کشور وجود ندارد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «اوروپ ۱» گفت که هیچ گونه ممانعتی برای توزیع واکسن اسپوتنیک در فرانسه وجود ندارد. او گفته اگر واکسن اسپوتنیک وی با استانداردهای علمی و الزامات مطابق باشد، هیچ مخالفتی با توزیع آن در فرانسه وجود ندارد، . به گفته او، این واکسن در صورتی در فرانسه قابل توزیع است که به تایید آژانس دارویی اروپا رسیده باشد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد که «واکسن‌ها ملیت ندارند.» ؛ این بخش از اظهارات لودریان در پی واکنش‌های جهانی به‌ویژه از سوی افریقا در خصوص اقدام اروپا برای انحصاری کردن واکسن‌های تولیدی خود صورت گرفته است.

آلمان و فرانسه واکسن روسی کرونا را تایید کردند

این حرفهای لودریان دو روز پس از اعلام نظر «پیر لوی» سفیر فرانسه در روسیه که گفته بود، تولید مشترک واکسن روسی Sputnik V با فرانسه به تایید آن توسط آژانس دارویی اروپا(EMA) بستگی دارد، مطرح شده است. لوی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسپوتنیک روسیه گفته بود که تایید آژانس دارویی اروپا در خصوص واکسن براساس تجزیه و تحلیل منحصر به فرد علمی انجام خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه واکسن اسپوتنیک وی را در آگوست ۲۰۲۰ ثبت کرد، این واکسن توسط مرکز تحقیقات گامالیا ساخته شده و نخستین واکسن علیه ویروس کووید - ۱۹ در جهان بود. این واکسن بر روی یک پلت فرم کاملاً مطالعه شده و اثبات شده از ناقلین آدنو ویروسی انسان ساخته شده است که از مزایای مهم آن می‌توان به ایمنی، اثربخشی و عدم وجود عواقب منفی طولانی مدت اشاره کرد.

پیشنهاد می شود: جزئیات واکسن روسی/ اسپوتنیک V قابل قبول است

به نوشته نشریه پزشکی لنست که از منابع معتبر جهانی در حوزه پزشکی شناخته می‌شود، اثربخشی واکسن روسی بالای ۹۰٪ است و در برابر موارد شدید بیماری ویروس کرونا ایمن‌سازی ایجاد می‌کند. واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نخستین واکسن ضدکرونا در جهان تاکنون در بیش از ۱۶ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است و تعدادی از کشورها نیز برای خرید یا تولید مشترک این واکسن با مسکو قرارداد امضا کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه حدود ۶ ماه پیش و در میانه همه‌گیری شدید کووید –۱۹، کاربرد این واکسن را تایید کرد. واکسیناسیون علیه کرونا با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ در مسکو و از ۲۵ آذر با توزیع یک و نیم میلیون دوز روی پزشکان و آموزگاران روسیه آغاز شده است.

نشریه پزشکی «لنست» در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه نشان داده که میزان تاثیرگذاری آن بر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حدود ۹۱.۶ درصد است. این مجله معتبر پزشکی می‌گوید داده‌های آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن کووید –۱۹ اسپوتنیک وی نشان می‌دهد که تزریق ۲ واحد از آن ۹۱.۶ درصد تاثیر در جلوگیری از ابتلا به این ویروس داشته است.

روزنامه گاردین هم روز سه‌شنبه گزارش داد با توجه به تاخیر در برنامه واکسیناسیون آلمان و بدعهدی شرکت‌های اروپایی، وزیر بهداشت این کشور می‌گوید در صورتی که واکسن‌های ساخت روسیه و چین مجوز اتحادیه اروپا را بگیرند، از این واکسن‌ها استفاده می‌کنیم. این روزنامه انگلیسی نوشت: آلمان استفاده از واکسن‌های روسی و چینی را به منظور تقویت برنامه ایمن‌سازی این کشور مد نظر دارد.

منبع: گسترش نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها