|

قانون جنجالی جدید در مورد رابطه جنسی در فرانسه

موضوع تجاوز به عنف ، موضوعی است که همچنان مردم بسیاری از کشور ها با آن مواجه می شوند و دولت فرانسه نیز در ابتدا سعی داشت تا مجازات اندکی…

لینک کوتاه کپی شد

دولت فرانسه قصد دارد تا در میان فشار های فزاینده ناشی از تجاوز به عنف و سایر خشونت های جنسی توسط والدین و افراد غریبه به دختران جوان، سن قانونی شروع رابط جنسی را از 15 سالگی تعیین کند و شدت مجازات تجاوز را نیز کاهش دهد. 

اما قربانیان تجاوزات جنسی و فعالان حمایت از کودکان، مدت ها است که خواستار برقراری قوانین سخت گیرانه تر و شناخت بیشتر جامعه از این مسئله هستند و در تلاش اند تا با اعمال این قانون جدید و ظالمانه در فرانسه، مبارزه کنند. 

وزارت دادگستری نیز با آگاهی از این خشونت های جنسی و غیر قابل تحمل، اعلام کرد که دولت مصمم است تا به سرعت تغییرات مورد نظر جامه را اعمال کند. 

وزیر دادگستری، اریک دو پوند مورتی نیز در مصاحبه ای در این باره گفت: " اگرچه اسثنائاتی برای متجاوزان جنسی نوجوان در نظر گرفته می شود، اما مجبور کردن یک دختر 15 ساله و کوچکتر از آن، تجاوز محسوب می شود و عاملان آن حتما باید به مجزات برسند. به علاوه این موارد باید در قانون ثبت شود که البته انتشار یک اعلامیه، اصلی ترین گام برای انجام آن است". 

مردم فرانسه سه سال پیش در اعتراض به این قانون، یک جنبش جهانی به نام "Me Too" را پدید آوردند ولی موفقیتی را در آن به دست نیاوردند اما از آنجایی که در ماه گذشته اتهامات جدید مبنی بر سو استفاده جنسی یکی از مقامات سیاسی و برجسته فرانسه به یک دختر جوان وارد شد، جنبش جدید دیگری به نام "Me Too Inceste" در این کشور به راه افتاد و منجر به افزایش تعداد معترضین به این موضوع شد. 

اکنون وزارت دادگستری در حال مذاره با قربانیان تجاوزات جنسی فرانسه درمورد تشدید مجازات متجاوین است چرا که دولت فرانسه نیز به علت تکرار این گونه حوادث متوجه شده که خسارت این نوع از خشونت های جنسی می تواند تا چندیدن سال آثار بد و مخربی را بر روحیه دختران خردسال و جوان بر جای بگذارد. 

در واقع آنان در حال حاضر سعی دارند تا قانونی را در کشور برگزار کنند که طی آن زنان در صورت وقوع تجاوزات جنسی، بتوانند تا 48 سالگی از متجاوزین خود شکایت کنند. 

با این وجود محدودیت های زمانی تعیین حکم قاطعانه در دادگاه های فرانسه، دست و پای مقامات را تا حدودی در بررسی پرونده هایی از این دست، می بنند. به عنوان مثال آنها کاردینال با نفوذ کشور، فیلپ باربارین را که بر تجاوز جنسی یک به یک زن جوان سرپوش گذاشته بود را نتوانستند با مدراک مستند محکوم کنند و این این گونه اتفاقات همچنین توسط نماینده یکی از مدلنگ های موفق کشور، سرمایه دار آمریکای و بسیاری از افراد ثروتمند و قدرت مدار این کشور که بیش از 300 هزار کودک را در طی دهه های بیشمار مورد آزار جنسی قرار داده اند، به وقوع پیوسته است.

یکی ازقرانیان این خشونت ها نیز در مصاحبه ای در این باره گپفت: " من فکر می کردم که همه چیز در زندگی ام به پایان رسیده ودیگر چیزی تغییر نمی کند".

یکی دیگر از قربانیان گفت: " مهمترین مسئله این است که همه در متحد و در کنار هم باشیم"

سازمان بهداشت جهانی نیز در این راستا اعلام کرد که از هر پنج زن، یک زن و از هر 13 مرد، یک مرد در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. 

مردم فرانسه همچنان امیدواراند تا در پی جنبش های صورت گرفته، دولت فرانسه تغییراتی را در برقراری قوانین و امنیت بیشتر مردم جامعه، ایجاد کند. 

sexual-conset-age-france-protestaf92cf688726089c0773af0dc3fe69a78e-france-consent-protest.2x.rsquare.w536France rape protest age consentFrance-Child-Sexual-Consent-2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها