|

(عکس) آرین طباطبایی زن ایرانی کابینه بایدن کیست؟

آرین طباطبایی دکتری علوم سیاسی به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا منصوب شد.

لینک کوتاه کپی شد

وزارت خارجه آمریکا، «آرین طباطبایی»، از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا را به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌الملل  منصوب کرده است. 

طباطبایی در حساب کاربری خود در توییتر از پیوستن به دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او، «کاملا هریس» ابراز خرسندی کرده است.

وی در حال حاضر عضو سازمانی به نام «ائتلاف تضمین دموکراسی» است که در سال ۲۰۱۷ برای مقابله با تلاش‌های ادعایی روسیه جهت «تضعیف نهادهای دموکراتیک» در آمریکا و اروپا تشکیل شد. روزنامه واشنگتن‌پست ۱۱ جولای ۲۰۱۷ گزارش داده بود این گروه توسط مقام‌های سابق وزارت اطلاعات و وزارت خارجه آمریکا راه‌اندازی شده است.


آرین طباطبایی کیست؟

طباطبایی دارنده مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه «کینگز کالج لندن» است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و فارسی صحبت می‌کند. 

آرین طباطبایی یک دانشمند علوم سیاسی در اندیشکده رند و مدیر گروه و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه جرج‌تاون است. وی همچنین پژوهشگر ارشد در دانشکده روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه کلمبیا (SIPA)، عضو پروژه امنیت ملی ترومن و عضو شورای روابط خارجی آمریکا(CFR) است. طباطبایی دارای مدرک دکتری مطالعات جنگ از کالج کینگز لندن است.

او فرزند سید جواد طباطبایی استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینهٔ فلسفه و تاریخ و سیاست است.

سوابق و فعالیت های آرین طباطبایی

آرین طباطبایی پیش از پیوستن به اندیشکده رند، به عنوان مدیر برنامه درسی و استادیار مدعو مطالعات امنیتی در دانشکده خدمات خارجی ادموند والش دانشگاه جورج تاون و یک مشاور غیرنظامی بین المللی برای ناتو فعالیت داشت.

پیش از این طباطبایی یکی از همکاران پسا دکترا (برنامه 2017-2018) در برنامه امنیت بین المللی و همکار امنیت هسته ای استنتون (2013-2014) در برنامه امنیت بین المللی و پروژه مدیریت اتم در مرکز بلفر دانشکده هاروارد کندی برای علوم و امور بین الملل بود (2014-2015). طباطبایی همچنین به عنوان محقق غیر مقیم در مرکز مطالعات منع گسترش سلاح جیمز مارتین در انستیتوی مونتری، همکار ارشد در برنامه پیشگیری از گسترش در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی (CSIS) و همکار ارشد وابسته در برنامه خاورمیانه در مرکز امنیت جدید آمریکایی (CNAS) فعالیت داشت. او همچنین از سال 2014 تا کنون در بولتن دانشمندان اتمی به عنوان مقاله نویس فعالیت دارد.

طباطبایی در یک جلسه استماع که ژانویه سال گذشته میلادی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد گفت معتقد است سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران در سطح تاکتیکی موثر بوده اما در سطح راهبردی موفقیتی نداشته زیرا به تغییر رفتار تهران منجر نشده است.

این تحلیلگر در مقاله‌ای که ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ روی وب‌سایت ائتلاف تضمین دموکراسی قرار گرفته می‌نویسد دولت دونالد ترامپ نتوانسته هدفش در خصوص رسیدن به توافق بهتر با ایران بعد از خروج از برجام را عملی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها