|

استفاده چین از بیت کوین به عنوان یک سلاح مالی علیه آمریکا

چین قصد دارد از بیت کوین به عنوان ابزاری برای لطمه زدن به سیاست خارجی و پولی آمریکا استفاده کند و دلار را تضعیف کند.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز -"پیتر تیل" پایه گذار PayPal هشدار داده است که دولت مرکزی چین شاید با این هدف از بیت کوین حمایت می کند که قصد دارد از آن به عنوان ابزاری برای لطمه زدن به سیاست خارجی و پولی آمریکا استفاده کند. پایه گذار PayPal در ادامه افزود: پکن همچنین سعی کرده است تا از یورو نیز به همین روش استفاده کند. 
 
وی این اظهارات را در پاسخ به این سئوال مطرح کرد که "آیا ارز دیجیتال بانک مرکزی چین می تواند تهدیدی برای جایگاه دلار آمریکا به عنوان یک ارز مهم در ذخایر جهانی باشد یا نه؟  پیتر تیل تاکید کرد: شاید چین بخواهد از بیت کوین به عنوان یک ابزار برای از بین بردن هژمونی دلار استفاده کند. از دیدگاه و منظر چین، آنها دوست ندارند که آمریکا دلار را به عنوان ارز معتبر ذخیره جهانی داشته باشد زیرا دلار اهرم فشار زیادی را در زمینه های مختلف برای آمریکا فراهم می کند. 
 
وی تصریح کرد: من هرگز تعجب نمی کنم که چین از بیت کوین به عنوان یک سلاح مالی علیه آمریکا استفاده کند، چین در واقع می خواهد دلار آمریکا را در معرض تهدید قرار دهد.  پیتر تیل گفت: چین طی سال های اخیر تلاش زیادی برای تضعیف جایگاه دلار آمریکا انجام داده است، از جمله تلاش های پکن برای انجام معاملات نفتی با یورو و پررنگ کردن جایگاه یورو به جای دلار. تصور می کنم یورو نیز بخشی از سلاح چین در برابر دلار آمریکا بوده است.
 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها