|

پشت پرده سفر نخست وزیر کره به ایران

گزارش رویترز از اهداف سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک خبرگزاری غربی نوشت، نخست وزیر کره جنوبی با هدف کمک به احیای برجام و آزادسازی 7 میلیارد دلاری منابع ارزی ایران که در کره جنوبی بلوکه شده، به تهران سفر کرده است.

به گزارش رویترز، مقام های رسمی سئول گفتند: چونگ سیه-کیون نخست وزیر کره جنوبی روز یکشنبه در حالی وارد تهران شده است که مهمترین هدف وی از این سفر کمک به احیای توافق هسته ای 2015 میلادی بین ایران و قدرت های جهانی و تلاش برای آزادسازی 7 میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در سئول است.  

چونگ اولین نخست وزیر کره جنوبی است که در 44 سال اخیر به ایران سفر کرده است. همکاری ایران با کره شمالی عامل سردی روابط تهران و سئول طی سال های گذشته بوده است.

تنش ها بین دو کشور پس از توقیف یک فروند کشتی کره جنوبی و ملوانان آن در تنگه هرمز در ماه ژانویه افزایش یافت. ایران همچنین بارها از کره جنوبی خواسته است تا 7 میلیارد دلار منابع ارزی توقیف شده در این کشور را آزاد کند.

سفر نخست وزیر کره جنوبی چند روز پس از آن است که ایران این نفتکش و ناخدای آن را آزاد کرده است. کره جنوبی نیز وعده داده است تا برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران، کمک کند. 

ایران و قدرت های جهانی هفته گذشته در وین مذاکراتی را با هدف احیای توافق هسته ای برگزار کردند.

نخست وزیر کره جنوبی پس از دیدار و گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران، از تمایل خود برای حمایت از تلاش ها برای احیای توافق هسته ای خبر داده است. 

وی افزود: بازگشت به برجام موجب بهبود روابط سئول و تهران خواهد شد. 

نخست وزیر کره جنوبی وعده داده است تا با آمریکا و سایر کشورها برای آزادسازی منابع ارزی ایران همکاری کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی