|

بازگشت صف دلار به صرافی‌ها / سود یک میلیونی حتی به قیمت کرونا!

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز دوشنبه 30 فرورین 1400

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 30 فروردین 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه 30 فروردین 1400 در صرافی ملی و بازار آزاد اعلام شد

صرافی ملی صبح امروز نرخ فروش دلار را ۲3 هزار و 853 تومان تعیین کرد تا اسکناس آمریکایی نسبت به آخرین قیمت‌گذاری ۳۴ تومان ارزان شود.

یورو هم صبح امروز ۲8 هزار و 475 تومان فروخته می‌شود. صرافی ملی همچنین دلار را به قیمت ۲3 هزار و 380 تومان و یورو را ۲7 هزار و 911 تومان خریداری می‌کند.

 نرخ انواع ارز در صرافی‌ ها اعلام شد

عنوان خرید(ریال) فروش(ریال)
یورو 279,118 284,756
دلار 233,807 238,531

بازگشت صف دلار به صرافی‌ها / سود یک میلیونی حتی به قیمت کرونا!

« چند ساعت در صف بایستی چیزی دور و بر یک میلیون دستت رو می‌گیره. بد نیست اما این سهمیه فقط یک بار در ساله. اگر شک داری می‌تونی نگهش داری، شاید امسال یه وقت دیگه تونستی با همین سهمیه بیشتر از اینا ببری. مثلا پارسال اختلاف دو هزار تومان شد و یه عده چهار میلیون تومان سود کردند»

به گزارش تجارت‌نیوز، این‌ها را یکی از دلالان چهارراه استانبول می‌گوید. آنطور که از گفته‌های او و همکارانش و البته صف‌های طولانی مردم مقابل صرافی‌ها برمی‌آید، سال نو شده و این به معنای فرصتی دوباره برای کسب سودمیلیونی از سهمیه ارزی صرافی‌ها است.

هر فرد می‌تواند سالانه دو هزار و ۳۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد. این مقدار سهمیه ارزی سالانه هر فرد است که فقط هم یکبار در سال با کارت ملی تعلق می‌گیرد.

زمانی که اختلاف قیمت دلار در صرافی‌های مجاز و صرافی ملی با بازار آزاد زیاد می‌شود، برخی این سهمیه را دریافت می‌کنند و با قیمت بالاتری در بازار آزاد می‌فروشند. اینگونه به قول دلالان چند ساعته چند میلیون سود بی‌دردسر به جیب می‌زنند.

صف برای سود سیاه!

در روزهای داغ تابستان سال گذشته اختلاف قیمت صرافی‌های مجاز و بازار آزاد حدود دو هزار تومان شده بود. بنابراین سودای کسب سود چهارمیلیونی فقط با یک خرید و فروش، موجب شد مردم شب تا صبح را مقابل صرافی‌های بانکی بخوابند.

اما حالا با اینکه اختلاف خرید و فروش چیزی نزدیک به ۵۰۰ تومان روی هر دلار است، آسیب کرونا به کسب کارهایشان و تورم به دخل و خرجشان کاری کرده تا حاضر شوند خطر ابتلا به کرونا در خطرناک‌ترین روزهای تهران را به جان بخرند.

روایت فعالان بازار نشان می‌دهد دو روز است که از ساعات اولیه کاری روز می‌گذرد اما هنوز بازار رسما شروع به فعالیت نکرده‌اند و عده زیادی از مردم مقابل صرافی‌های نقاط مختلف پایتخت صفوف طولانی تشکیل می‌دهند. البته ظاهرا شرایط ماه رمضان و خطر کرونا موجب شده تعدادی از افراد صف به سود کمتر هم راضی شوند.

بعضی دلالان ادعا می‌کنند که به خاطر آشنایی با صرافی‌ها می‌توانند خارج از صف سهمیه افراد را بگیرند با این شرط که یا از مشتریان سابق‌شان باشید یا حاضر شوید در فروش سهمیه به دلالان کمی منصفانه‌تر عمل کنید. تعداد دیگری هم که سودای کسب سود را همزمان با ترس از ابتلا به کرونا دارند با واگذاری کارت ملی‌شان به دلالان، مسئولیت معامله را به دلال می‌سپارند و از خیر نیمی از سود می‌گذرند.

امروز چه اخباری برای بازارها اهمیت دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار و قیمت طلا کاهش یافته و شاخص بازار سهام نیز همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای این بازارها دارند؟

ـ دیروز اسکناس آمریکایی ۳۴۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

ـ بهای هر سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز شنبه ۱۸۰ هزار تومان تنزل داشت.

ـ بنابر اعلام وزارت بهداشت در روز گذشته ۴۰۵ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند.

ـ هیات‌مدیره سازمان بورس اعلام کرد: اجرای مصوبه اصلاح دستورالعمل رفع گره معاملاتی هیات‌مدیره سازمان به منظور رفع دغدغه‌های سهامداران متوقف شد.

ـ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس صندوق‌های با درآمد ثابت موظف شدند، هر فصل تا ۳ درصد و در مجموع تا ۱۵ درصد از پرتفوی خود را به خرید سهام اختصاص دهند.

ـ رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید دولت باید سیاست‌های خود را در حوزه گندم تغییر دهد و اگر نرخ خرید تضمینی گندم تغییر نکند، احتمال شکل گیری بازار سیاه و قاچاق وجود خواهد داشت.

ـ براساس اعلام مرکز آمار میزان اجاره‌بهای مناطق شهری در زمستان ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۹ درصد افزایش یافته است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها باید به نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار پایبند باشند و در این زمینه معاونت نظارت بانک مرکزی با تخلفات برخورد خواهد کرد.

ـ عضو هیئت عامل بانک تخصصی بخش مسکن گفت: تسهیلات ساخت در تهران و کلانشهرها تا ۴۵۰ میلیون تومان و در بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قرار نیست با پایان کرونا و حذف فاصله‌گذاری اجتماعی قیمت بلیت هواپیما کاهش یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها