|

سعید محمد: رئیسی نه تصمیم گرفته و نه اذن رهبری را دارد

اکنون مطالبه عمومی برای دعوت از آقای رئیسی از استانها به شورای ائتلاف رسیده و ما نیز آنها را جهت تصمیم نهایی آقای رئیسی به ایشان منتقل کرده…

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری هنوز تکلیف حضور ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه در این رقابت روشن نیست. بسیاری معتقدند اگر رئیسی وارد عرصه شود تکلیف برای اصولگرایان روشن می شود و اکثریت این جریان از او حمایت می کنند. 

با این حال هنوز روشن نیست که آیا رئیسی کاندیدا می شود یانه، روز پنج شنبه یکی از اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان مدعی شد که نامزدی رییس قوه قضائیه قطعی است اما پس از آن این خبر تکذیب شد. 

حالا هم سردار سعید محمد که خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری است می گوید "تا دیشب که من پیگیر بودم؛ آیت‌الله رییسی نه تصمیم به ورود به انتخابات ۱۴۰۰ گرفته‌اند و نه اذن ورود از رهبری گرفته‌اند." 

محمد افزود در صورت ورود رئیسی تصمیم خود را برای ادامه حضور انتخابات و یا کناره‌گیری اعلام می کند. 

او گفت: "ما به دنبال انشقاق در جبهه انقلاب نیستیم، من افراد زیادی را در جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب می‌شناسم که هم انقلابی هستند و هم ولایی، من دنبال دولت انقلابی و ولایی هستم نه دولت اصولگرا. در ادامه راه اگر کسی شایسته‌تر بود و اقبال بیش‌تر، کنار می‌روم."

احتمال اینکه با حضور رئیسی تکلیف انتخابات روشن تر شود بسیار زیادو در جریان اصولگرا دو دیدگاه در این رابطه وجود دارد عده ای می گویند رئیسی بهتر است در قوه قضائیه بماند و به فعالیت خود ادامه دهد، برخی دیگر هم معتقدند او می تواند با دولت را متحول کند و بهتر است در انتخابات نامزد شود. 

در همین راستا امروز امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: "اکنون مطالبه عمومی برای دعوت از آقای رئیسی از استانها به شورای ائتلاف رسیده و ما نیز آنها را جهت تصمیم نهایی آقای رئیسی به ایشان منتقل کرده‌ایم." 

رسولی گزینه دوم نیروهای انقلاب را محمد باقر قالیباف معرفی کرد. گفته می شود قالیباف هم منتظر تصمیم ابراهیم رئیسی است. ظاهرا او گفته که در صورت نامزدی رئیسی وارد عرصه نمی‌شود.

پیشتر نیز بیش از دویست نماینده مجلس در نامه ای به رئیسی از او خواسته بودند که وارد عرصه شود. 

ابراهیم رئیسی چهار سال پیش نیز نامزد انتخابات بود که در رقابت با حسن روحانی شکست خورد او حدود شانزده میلیون رای کسب کرد. 

منبع: فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها