|

ناامیدی محصول ردصلاحیت‌های انتخابات ۱۴۰۰

اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد، اتفاقی که تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انتخابات ۱۴۰۰ بنا به اظهار بسیاری از کارشناسان شاید تفاوت بسیاری با انتخابات گذشته داشته باشد چرا که برهم خوردن معادله انتخابات درست تنها چند روز قبل از آغاز ثبت نام خود موید این موضوع خواهد بود. باید در نظر داشت که انتخابات از پیش تعیین شده خود می تواند نقش بسزایی در افزایش یاس و اعتماد اجتماعی داشته باشد، روندی که تبعات منفی گسترده آن متوجه جامعه و کشور خواهد شد.

اما و اگرهای تنوع ظاهری کاندیدهای

انتخابات ۱۴۰۰ بدیهی است شاید در نگاه اول تنوع در کاندیدهای انتخابات نشان از برگزاری انتخاباتی متفاوت و شورانگیز داشته باشد، اما تنها با اندکی تامل به راحتی می توان دریافت که نتیجه انتخابات مشخص است، هر چند این مهم با شائبه های بسیاری همراه است، بنابراین انتخابات ۱۴۰۰ را می توان از این بُعد انتخاباتی متفاوت نام نهاد‌.

یکی دیگر از شاخصه های انتخابات ۱۴۰۰ را می توان رد صلاحیتهای گسترده عنوان کرد رد صلاحیت هایی که شاید بسیار دور از ذهن بود چراکه تمامی افرادی که رد صلاحیت شده اند روزگاری نه چندان دور در کشور از مقام و منصب های بلندمرتبه برخوردار بودند حال این سوال مطرح می شود که تصمیم گیری شورای نگهبان بر چه اساس و معیاری بوده و چگونه فردی که روزگاری نه چندان دور در کشور مقام و منصب داشته و در برخی از کرسی‌های مهم کشوری نیز هنوز حضور دارد چگونه برای انتخابات ۱۴۰۰ رد صلاحیت می شود؟

بررسی پیامدهای منفی رد صلاحیتهای گسترده

آنچه مسلم است آمار بالای افراد رد صلاحیت شده در انتخابات ۱۴۰۰ می تواند زمینه ساز افزایش نا امیدی در میان مردم داشته باشد که این خود جای بسی تامل دارد چرا که طبق تحقیقات میدانی صورت گرفته بسیاری از افراد آینده زندگی اقتصادی خود را در گرو انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانستند.

در پایان باید خاطرنشان کرد که طی روز گذشته و با اعلام رد صلاحیت های نسبت گسترده شاهد موضع‌گیری بسیاری از سیاسیون بوده‌ایم تا جایی که برخی از آنها معتقد هستند که مابقی نمایندگان تایید صلاحیت شده نیز در اعتراض به این روند باید انصراف دهند با این اوصاف آمار بالای رد صلاحیت شده‌ها می‌تواند از نظر سیاسی نیست بار منفی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها