|

چه شخص یا گروهی سایت وزارت راه و شهرسازی را هک کرد؟

هک گسترده‌ی سیستم‌های اداری وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه را نیمه تعطیل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش انصاف نیوز، بدنبال حمله سایبری روز گذشته به شرکت راه آهن و ستاد وزارت راه و شهرسازی، بسیاری از فعالیت‌های جاری این وزارتخانه متوقف شده است.

بنا بر گفته‌ی یک کارشناس وزارت راه به انصاف نیوز، بررسی‌های بعمل آمده ضعف لایه‌های امنیتی و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه‌ی امنیت، متولی دوگانه‌ی حراست و فاوا در حوزه‌ی امنیت، وجود سیستم‌های جزیره‌ای، عدم سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی زیرساخت‌های یکپارچه، عدم انجام تست نفوذ سیستم‌ها مطابق با دستورالعمل‌های افتا، متوقف شدن اجرای طرح معماری سازمانی و معماری سیستم‌های اطلاعاتی، ضعف ساختاری و نیروی انسانی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، نگاه بخشی به مباحث و وظایف فاوا در وزارت راه و شهرسازی، از جمله‌ی مسائل و مشکلات فاوا وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر برشمرده شده که بروز مشکلات این چنینی را بوجود آورده است.

در عین حال محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، درباره "تحرکات جدید مهاجمان سایبری" هشدار داده است.

هویت و انگیزه هکرهایی که راه‌آهن و وزارت راه ایران را هدف گرفتند مشخص نیست. سال گذشته هم وزارت راه هدف هکرها قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد هکرها با رخنه به شبکه اطلاعاتی راه‌آهن ایران تنها با دستکاری تابلوهای نمایش زمان حرکت در ایستگاه‌ها چنین جلوه دادند که حرکت قطارها مختل شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها