|

«شایا نیوز» گزارش می دهد

کدام روسای جمهور آمریکا به ایران نامه نوشتند؟

shayanews name

باراک اوباما و جیمی کارتر روسای جمهوری ایالات متحده بودن که برای ایران نامه نوشتند. اکنون زمزمه نامه بایدن نیز به گوش می رسد که علی ربیعی…

لینک کوتاه کپی شد

گروه سیاسی- علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر ارسال نامه‌ای توسط بایدن برای ایران مطرح شده آیا چنین نامه‌ای وجود دارد یا خبر و محتوای آن چیست؟ گفت: این خبر در حد گمانه زنی رسانه‌ای است و مراجع رسمی چنین چیزی را تایید نمی‌کنند.

به گزارش «شایانیوز»، بعد از تسخیر سفارت آمریکا در ایران و قطع رابطه سیاسی این کشور با جمهوری اسلامی اسلامی ایران، جیمی کارتر نامه ای برای امام خمینی(ره) نوشت که این نامه به دستور امام منتشر شد اما دفتر رییس جمهوری وقت ایالات متحده امریکا چنین نامه ای را تکذیب کرد. پس از این واقعه سایر روسای جمهوری این کشور به دلایل و با محور موضوعات مختلف نامه هایی به عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران یعنی مقام معظم رهبری طی چند دهه گذشته نوشتند.

رییس جمهوری بعدی که باراک اوباما بود که چند نامه برای مقام معظم رهبری نوشت که همه بی پاسخ ماند. البته ترامپ هم به صورت شفاهی پیامی را برای ایشان از طریق نخست وزیر وقت ژاپن یعنی شینزوآبه فرستاد که ایشان نه خطاب به وی بلکه برای پیام آورد پاسخ هایی را بیان کردند.

اکنون نیز با روی کارآمدن بادین برخی زمزمه ها زا نامه وی برای ایران به گوش می رسد که علی ربیعی از عدم تایید رسمی آن خبر داده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی