|

۱۰ ماده غذایی که باعث می‌شود سوخت و ساز بدن شما بالا رود

با افزایش متابولیسم وزن اضافی شما از دست رفته و خطر ابتلا به چاقی و مشکلات مرتبط با آن کاهش‌ مییابد.

لینک کوتاه کپی شد

متابولیسم فرآیندی است که در طی آن غذا تبدیل به انرژی می‌شود و بدین ترتیب کالری سوزانده می‌شود.با افزایش متابولیسم وزن اضافی شما از دست رفته و خطر ابتلا به چاقی و مشکلات مرتبط با آن کاهش‌ مییابد.

بهترین گزینههای غذایی برای سوخت و ساز بدن را میتوانید از امروز مرتب مصرف کنید:

تخم مرغ : سرشار از پروتئین است. یک عدد تخم مرغ بزرگ پخته شده حاوی ۶ و نیم گرم پروتئین است و برای کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، یک انتخاب غذایی عالی محسوب میشود. پروتئین یکی از موثرترین مواد مغذی برای افزایش سوخت و ساز بدن است زیرا برای هضم آن بدن باید انرژی بیشتری نسبت به چربیها و کربوهیدراتها مصرف کند.

دانه‌های کتان : دانه‌های کتان حاوی پروتئین، ویتامینها، و سایر مواد مغذی مهم هستند. مصرف دانههای کتان باعث افزایش متابولیسم شده و خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش میدهد. سندرم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشارخون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا است که با هم رخ میدهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند.

مطالعات نشان میدهد که بذر کتان و مواد مغذی موجود در آن ممکن است به درمان یا محافظت در برابر این بیماریها کمک کند:

آرتروز

بیماریهای خود ایمنی

سرطان

بیماری قلب و عروقی

دیابت

اختلالات عصبی

پوکی استخوان

عدس : مصرف این گزینه غذایی نیز خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش میدهد. عدس همچنین ممکن است سوخت و ساز بدن را افزایش دهد زیرا سرشار از پروتئین است. عدس همچنین حاوی مقادیر خوبی فیبر برای تغذیه باکتریهای مفید در روده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها