|

پوست انار برای درمان کرونا؛ باور نمی کنید این مطلب را بخوانید

محققان دانشگاه گیاهان دارویی صربستان دریافتند فیتو شیمیایی‌ های استخراج شده از پوست انار در پیشگیری از بیماری کرونا موثر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

محققان دریافتند فیتوشیمیایی های نظیر اسیدالاژیک، اسید گالیک، پنیکالاژین وپونیکالین استخراج شده از پوست انار دارای قابلیت مهار کروناویروس هستند.

محققان در این مطالعه تأثیرات عصاره پوست انار را بر فرایند جایگیری کرونا ویروس در سلول‌های میزبان را بررسی کردند.

در این مطالعه، چهار عصاره استخراج شده از انار بر روی چهار پروتئین منتخب موردهدف کروناویروس آزمایش شدند.

نتایج نشان داد ترکیبات عصاره انار پتانسیل بسیار خوبی در تعامل با اهداف پروتئینی موردنظر داشته و می‌توانند از ورود ویروس به سلول میزبان جلوگیری نمایند از اینرو گزینه‌های خوبی برای آزمایشات بعدی هستند.

درحال حاضر محققان معتقدند انار و آب انار یک گزینه طبیعی با طیف وسیعی از خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی هستند.

خواص دیگر پوست انار

قطعا درباره خواص این میوه سرخ بهشتی و آب انار چیز های زیادی شنیده‌اید، از درمان کم خونی و کنترل فشار خون و تصفیه آن گرفته تا زیبایی پوست و مو؛ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پوست انار در هر رنگی ( قرمز، زرد یا سیاه) که باشد نه فقط برای انسان بلکه برای پرندگان و درمان بیماری های مربوط به آن ها هم مفید است؛ درباره خواص پوست انار چه می‌دانید؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • درمان اسهال با جوشانده پوست انار

اگر اسهال و استفراغ دارید، پوست انار را بجوشانید. جوشانده پوست انار اسهال ناشی از مسمومیت غذایی را برطرف می‌کند. این جوشانده قابض است و قند آن ادرار را کم می‌کند.

  • دفع کرم روده و معده

بهتر است بدانید که جوشانده پوست انار کرم های روده و معده را بر طرف می‌کند، فقط کافی است پوست خشک انار را به مقدار ۴ گرم با کمی آب گرم مخلوط و این معجون جادویی و عجیب را به صورت روزانه میل کنید.

  • درمان بواسیر

جوشانده پوست انار برای التیام زخم بواسیر هم مفید است، می‌توانید برای درمان بواسیر در آب این جوشانده بنشینید. البته استفاده از پودر آن به عنوان ضماد و قرار دادن در محل درد هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

پوست انار برای درمان کرونا؛ باور نمی کنید این مطلب را بخوانید

منبع: news-medical

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها