|

ضایعه های پوستی تناسلی

چگونه به بیماری پوستی تناسلی دچار نشویم؟

معمولا زخم و التهاب پوست در ناحیه تناسلی جزو بیماری های مقاربتی است و بین زن ها و مردها مشترک است.

لینک کوتاه کپی شد

باید نکات بهداشتی را رعایت و حتما از کاندوم استفاده کنند. سعی کنند از نظر جسمی فعال باشند چون فعالیت جسمی مناسب مانند ورزش تا حد زیادی خطر ابتلا به اختلالات نعوظ را کاهش می دهد و از کشیدن و مصرف سیگار و الکل خودداری کنند و مواظب سلامت روان خود نیز باشند.

دکتر محمدرضا صفری نژاد می گوید: معمولا زخم و التهاب پوست در ناحیه تناسلی جزو بیماری های مقاربتی است و بین زن ها و مردها مشترک است. بیماری های مقاربتی که می توانند علائم التهاب و زخم در پوست ناحیه تناسلی دهند، متعدد هستند ولی بیماری های سوزاک و تبخال ناحیه تناسلی و سیفیلیس شایع ترند. سیفیلیس از یک زخم در ناحیه تناسلی شروع می شود که به صورت برجسته روی سطح پوست خودنمایی می کند و قابل لمس است. اگر این زخم درمان نشد، سیستم عصبی را دربر می گیرد. این بیماری بین زن و مرد مشترک است و اگر درمان نشد به همسر هم منتقل می شود.

از دیگر بیماری های پوستی تناسلی می توان به تبخال های تناسلی اشاره کرد که به صورت اول ایجاد و منتشر می شوند و بسیار هم دردناک هستند. عامل آن، ویروس است. این بیماری معمولا زود به زود عود می کند و بسیاری از افراد ممکن است دچار آن باشند. به همین دلیل توصیه می شود خانم هایی که در 3 ماه آخر بارداری به سر می برند، اگر همسرشان دچار این بیماری است، از برقراری رابطه زناشویی با او خودداری کنند چون ممکن است این بیماری به جنین نیز منتقل شود.

برای درمان تبخال تناسلی داروهای خاصی وجود دارد اما چون یک بیماری ویروسی است، درمان قطعی ای ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از این نوع بیماری ها استفاده از کاندوم است که آن هم پیشگیری قطعی محسوب نمی شود.

منبع: بیتوته

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها