|

مواظب باشید

(عکس) موز سمی که در 2 ساعت شما را می کشد!

موز سمی وجود دارد که می‌تواند طی دو ساعت از زمان مصرف منجر به مرگ شود.

لینک کوتاه کپی شد
2

افراد بسیاری موز را دوست دارند و به دلیل فواید زیادی که دارد آن را یک وعده غذایی می‌دانند؛ اما نوعی موز وجود دارد که ظرف دو ساعت پس از خوردن آن شما را از بین می‌برد.

یک نوع موز وجود داد که در صورت بروز علائم کشنده و دستکم گرفتن آن، می‌تواند طی دو ساعت از زمان مصرف منجر به مرگ شود.

موز سمی چه نشانه هایی دارد؟

اگر موز در معرض ترشحات نوع خطرناکی از عنکبوت‌ها معروف به "عنکبوت موز" قرار گیرد، سمی و کشنده خواهد بود. این نوع عنکبوت میوه موز را در رژیم غذایی خود گنجانده و تار‌های خود را روی آن می‌تند.

عامل کشنده بودن این کار عنکبوت، لکه‌های سیاه برجسته‌ای است که تار عنکبوت را احاطه کرده و حاوی سم هستند.

به محض اینکه انسان این موز مسموم را مصرف کند، در صورت عدم درمان به موقع، تنها پس از دو ساعت می‌تواند زندگی او پایان یافته و بمیرد.

13237508_950

عنکبوت موز چیست؟

تغذیه این نوع عنکبوت از موز است ، به طوری که با تنیدن تار روی موز ، نقطه های سیاه رنگ و برجسته ای روی آن ایجاد می کند. این لکه سیاه روی موز ، حاوی سم خطرناکی است که در صورت خورده شدن و عدم درمان به موقع ، تنها دو ساعت فرصت زنده ماندن را به فرد می دهد.

این حشره که به عنکبوت سرگردان برزیلی معروف است با لانه کردن در موز ، تخم گذاشته و تا بیرون آمدن فرزندانش ، درون موز باقی می ماند. در صورت مصرف موز آلوده به این حشره ، فرد دچار دردهای شدید، کم توانی، خستگی و ضعف، بروز اختلالات تنفسی و جاری شدن شدید بزاق می شود و باید هر چه سریعتر پادزهر این سم به بدن بیمار تزریق شود.

اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر گزش انسان توسط این حشره در ایران وجود ندارد. چرا که این عنکبوت بومی مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی و مرکزی، خصوصا برزیل است و این خطرات تنها مردم همان منطقه را تهدید می کند. سهم صادرات موز در جهان تنها 0.2 در صد است. بیشتر موزهای برزیلی در داخل کشور مصرف می شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها