|

معجزه سرکه سیب برای سلامتی چیست؟

سرکه سیب بعنوان یک داروی قدیمی برای درمان های خانگی بیماری های فراوانی از جله سرما خوردگی تا زخم است.

لینک کوتاه کپی شد

ممکن است همه ی ما در آشپزخانه ی خود سرکه سیب داشته باشیم ولی با خواص آن آشنایی کافی را نداشته باشیم . سرکه در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت کربوهیدرات هایی مانند انگور، سیب زمینی، نارگیل، چغندر و سیب به دست می آید. سرکه سیب یکی از رایج ترین سرکه های مورد استفاده در خانه هاست که خواص بیشماری دارد .

 

خواص سرکه سیب چیست؟

موارد مصرف سرکه سیب نه تنها فقط در آشپزی نیست بلکه باتوجه به خاصیت های فراوان آن در درمان بسیاری از علائم بیماری ها میتوان از سرکه سیب استفاده کرد.حتی می توان از سرکه سیب برای تمیز کردن ظروف و آینه ها استفاده کرد. برای بررسی تخصصی تر خواص و کاربردهای سرکه سیب با ما در ادامه مطلب همراه باشید. 

Food-protection

 

سرکه سیب گرفتگی بینی را کاهش می دهد

اثر آنتی بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می کند. همچنین، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس ها را پاکسازی می کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آنها دیده می شود.

اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده اید، انجام دهید.

همچنین، اگر به گلو درد یا مشکلات التهابی مبتلا شده اید، سرکه سیب در کاهش و از بین بردن آنها موثر عمل می کند.

 

سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند

به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز سوخت و ساز را تسریع می کند.

سرکه سیب سرشار از ویتامین B6 و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می کند.

بنابراین مصرف سرکه سیب می‌تواند به شما کمک کند ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری در روز کمتر مصرف کنید.

 

سینوزیت

هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از گرفتگی بینی نیست. با سرکشیدن مخلوط آب و سرکه‌ سیب، سینوس‌های خود را پاک کنید و نفس راحت بکشید. همان‌طور که سرکه‌ سیب از فعالیت باکتری‌های رشددهنده‌ی میکروب‌های عامل گلودرد جلوگیری می‌کند، می‌توانید از رشد باکتری‌های سینوس‌های‌ خود جلوگیری نمایید. علاوه بر این، پتاسیم موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند بلغم‌هایی که در بینی شما خانه کرده‌اند را کوچک کند و در نهایت سینوزیت شما را درمان کند.

 

کاهش قند خون

سرکه‌ی سیب به کنترل سطح قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف سرکه‌ی سیب پس از یک وعده‌ی غذایی با کربوهیدرات بالا می‌تواند حساسیت به انسولین را به میزان 34% بهبود داده و سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر برای دیابت دارو مصرف می‌کنید، باید پیش از خوردن سرکه‌ سیب با پزشکتان مشور کنید.

 

فواید سرکه سیب در زنان

فواید سرکه سیب در زنان خیلی زیاد است به نحوی که سرکه سیب در طیف وسیعی از درمان های خانگی از جمله برای بهبودی آکنه و تسکین آرتروز موثر است. این مایع بد بو و ترش مزه همچنین می تواند چندین بیماری را که فقط مختص زنان است، درمان کند.

 

درمان آکنه

یکی از فواید سرکه سیب در زنان رفع آکنه هست. آکنه یک مشکل شایع در زنان است.معمولا بیش از 50 درصد زنان بین 20 تا 29 سال و بیش از 25 درصد زنان بین 40 تا 49 سال از آکنه رنج می برند. سرکه سیب می تواند به شما کمک کند تا با آکنه خداحافظی کنید. اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در سرکه سیب در از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. علاوه بر این، سرکه سیب به تعادل pH پوست شما کمک می کند.

1572066927_U8vA7

 

تسکین درد آرتروز

آرتروز نوعی اختلال مفصلی است که در آن یک یا چند مفصل ملتهب می شود. بیش از 100 نوع مختلف آرتروز وجود دارد. زنان بیشتر از مردان به ویژه پس از 50 سالگی  به آرتروز مبتلا می شوند. برای مقابله با علائم مرتبط با آرتروز مانند درد، سفتی، التهاب، تورم و قرمزی مفاصل آسیب دیده، سرکه سیب بسیار موثر است. این خاصیت ضد التهابی و قلیایی در سرکه سیب با کاهش درد و سفتی مفاصل به کاهش علایم کمک می کند.

 

کاهش علائم یائسگی

یائسگی تغییر مهمی در زندگی زنان است. در این وضعیت مرحله باروری به مرحله غیر باروری تبدیل می شود. برای بسیاری از زنان، یائسگی می تواند یک مرحله دشوار باشد. حتی به علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، عفونت ادراری، سردردهای مکرر و مفاصل دردناک یا سفت منجر می شود. سرکه سیب به دفع سموم بدن کمک می کند تا بدن از طریق تعریق سموم بدن را از بین ببرد. این امر به نوبه خود میزان و شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش می دهد و بدن را قلیایی می کند، که ممکن است در کاهش سردرد و سایر علائم یائسگی موثر باشد. 

 

1app

 

تسکین خارش واژن

زنان در هر سنی هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند. علل خارش واژن از عفونت، بیماری های مقاربتی (STD)، یائسگی تا مواد تحریک کننده شیمیایی متغیر است. خارش، سوزش یا تحریک در ناحیه واژن می تواند بسیار ناخوشایند باشد. سرکه سیب به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی، به مبارزه با عفونت ایجاد کننده خارش کمک می کند. همچنین، در بازگرداندن تعادل PH طبیعی واژن موثر است. علاوه بر این، شناخته شده است که سرکه سیب باعث افزایش ایمنی بدن و رشد باکتری های خوب در روده و واژن می شود. همین موضوع به جلوگیری و همچنین درمان خارش واژن کمک می کند.

 

کاهش علائم PMS

تقریباً 75 درصد زنان هر ماه حداقل یک علامت سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را تجربه می کنند. PMS با طیف گسترده ای از علائم مانند نفخ، احتباس آب، سردرد، گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی، تحریک پذیری، هوس غذایی، ناراحتی معده، یبوست، آکنه، حساسیت پستان و خستگی همراه است. سرکه سیب در درمان انواع علائم PMS مانند نفخ، احتباس آب، گرفتگی عضلات، سردرد، تحریک پذیری و خستگی مفید است.

 

apple-cider-vinegar-and-apples

 

چند نکته‌ی ایمنی:

سرکه سیب مانند انواع دیگر سرکه، خاصیت اسیدی دارد. پس بهتر است آن را بدون رقیق کردن ننوشید. برای مصرف سرکه سیب بهتر است یک (یا حداکثر دو) قاشق از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید. در غیر این صورت سرکه سیب برای مری بیش از حد حالت اسیدی خواهد داشت و باعث بروز مشکل می‌شود. حتی بو کردن سرکه سیب غلیظ هم به دلیل خاصیت اسیدی آن می‌تواند حالتی مانند سوختگی در ریه‌ها به وجود آورد.

علاوه بر این فراموش نکنید ممکن است برخی از غذاها اثر سرکه را کمتر یا بیشتر کنند. پس برای امنیت بیشتر بهتر است سرکه سیب رقیق شده را با معده‌ی خالی بنوشید. این روش در صبح و برای شروع روز مناسب است ولی برای پیش از خواب بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی