|

(ویدیو) ماجرای انتشار ویدیوی بشقاب پرنده توسط پنتاگون چیست؟

پنتاگون با انتشار چند ویدئو از اشیا ناشناس پرنده که توسط خلبانان آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ گرفته شده، گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال…

لینک کوتاه کپی شد

پنتاگون رسما سه ویدئوی کوتاه را منتشر کرده که "پدیده ناشناخته هوایی" را نشان می‌دهد؛ این ویدئو‌ها که گفته می‌شود فوق محرمانه بوده اند قبلا توسط یک شرکت خصوصی منتشر شده بود.

به گزارش تسنیم، آنچه در این ویدئو‌ها نشان داده می‌شود ظاهرا اشیاء پرنده ناشناس یا همان یوفو (UFO) یا به زبان عامیانه بشقاب پرنده‌هایی هستند که حرکت بسیار سریعشان با دوربین‌های مادون قرمز ضبط شده است. دو ویدئو از سه ویدئوی منتشر شده شامل صدای نیروی‌های نظامی است که با تعجب به سرعت حرکت این اشیاء واکنش نشان می‌دهند و یکی از آن‌ها حدس می‌زند که این شیء پرنده احتمالا یک پهپاد باشد.

"سوزان گُف" یکی از سخنگویان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز دوشنبه در همین باره گفته است پنتاگون این ویدئو‌های نیروی دریایی آمریکا را به صورت رسمی منتشر کرده تا از هر گونه سوء برداشت افکار عمومی درباره اینکه آیا این ویدئو‌ها واقعی هستند یا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها وجود دارد، جلوگیری کند.

این سخنگو همچنین اشیاء پرنده‌ای که در ویدئو‌های فوق دیده می‌شوند را "ناشناخته" توصیف کرده است.

به نوشته‌ای بی سی نیوز، نیرو‌های دریایی آمریکا این ویدئو‌ها را در سپتامبر ۲۰۱۹ واقعی ارزیابی کرده بود. ویدئو‌های فوق توسط خلبانان جنگنده‌های نیروی دریایی طی تمرین‌هایی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ ضبط شده و روزنامه نیویورک تایمز آن‌ها را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده بود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در این باره منتشر کرده آورده است: پنتاگون اجازه انتشار سه ویدئوی غیرمحرمانه نیروی دریایی را داده؛ یکی از آن‌ها در نوامبر ۲۰۰۴ و دو تای دیگر در ژانویه ۲۰۱۵ ضبط شده اند. این ویدئو‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ به صورت غیرمجاز منتشر و دست به دست شده بودند.

گُف در ادامه آورده است: وزارت دفاع آمریکا پس از بررسی دقیق به این نتیجه رسید که انتشار رسمی این ویدئو‌ها هیچ سیستم یا توانایی حساسی را افشا نمی‌کند و تاثیر منفی بر هرگونه تحقیقات بعدی درباره تهاجم فضایی نظامی توسط پدیده‌های فضایی ناشناخته ندارد.‌ای بی سی نیوز نوشته است دو ویدئو از سه ویدئوی فوق را نیویورک تایمز در دسامبر ۲۰۱۷ در مقاله‌ای که توضیح می‌داد دولت آمریکا از سال ۲۰۱۲ برنامه‌ای برای تحقیق درباره بشقاب پرنده‌ها در دست اجرا دارد، منتشر کرده بود. ویدئوی سوم در مارس ۲۰۱۸ توسط یک گروه رسانه ای-پژوهشی-علمی (To the Stars Academy of Arts and Science) منتشر شده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی