|

iPhone 14 و پورت USB-C

iPhone14 will support USB-C

احتمالا اپل با یک سنت شکنی بزرگ نسل بعدی گوشی های هوشمند خود را به بازار معرفی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز_ سال هاست که طرفداران اپل و اندروید در مورد یک نکته بحث میکنند و آن هم پورت USB-C است. در حالی که اپل پایبند به سنت خود کانکتور لایتنینگ نصب می کند بقیه دنیا مدت هاست که از USB-C برای گوشی های هوشمند استفاده میکنند, اما این طور که به نظر می رسد قرار است که این بحث به زودی خاتمه  یابد.

iphone-14Pro

به محض رونمایی و یا حتا فاش شدن اطلاعات یک آیفون شایعات و گمانه زنی ها در ارتباط با نسل بعدی آیفون ها شروع می شود و در حال حاظر نیز گمانه زنی های زیادی حول محور iPhone 14 به گوش می رسد. این امکان وجود دارد که شرکت اپل با رونمایی از iPhone 14 سنت شکنی کند و نسل جدید خود را با یک سوکت جدید روانه بازار کند. به گفته منابع ناشناسی که نظر خود را در iDropNews می نویسند, دو مدل Pro نسل آینده ی آیفون باید بدون لایتنینگ به بازار معرفی شوند و در عوض هرکدام مجهز به یک پورت USB-C باشند. این امر باعث می شود که iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به اولین گوشی های هوشمند اپل تبدیل شوند که با پورت USB-C ارائه می شوند, البته انتظار می رود که مدل های استاندارد این سری همچنان بر کانکتور لایتنینگ تکیه کنند.

iPhone14-ProMax

تا کنون شرکت اپل به طور مداوم از نصب پورت های USB در گوشی های هوشمند خود امتناع کرده است پس منشا این تغییر رویه کجاست؟

یکی از مهمترین دلیل های این اتفاق می تواند سرعت انتقال بالاتر USB-C باشد. در حال حاضر لایتنینگ فقط از سرعت USB 2.0 استفاده میکند.

علاوه بر این اتحادیه اروپا تمایل زیادی به اعمال USB-C در دستگاه های اروپایی دارد و اگر اپل همچنان در استفاده از این استاندارد خودداری کند احتمال می رود که به زودی با یک جریمه ی سنگین روبه رو شود.

دلیل سوم نیز می تواند دلایل زیست محیطی باشد. این روز ها اکثر تلفن های هوشمند به دلیل حفاظت از محیط زیست بدون منبع تغذیه یا همان شارژر ارائه می شوند چراکه اکثر کاربران کابل های شارژ را هم اکنون دراختیار دارند پس اگر iPhone 14 با پورت USB-C ارائه شود حتا کسانی که تا پیش از این از گوشی هایی با سیستم عامل اندروید اسفاده می کرده اند هم می توانند بدون خرید کابل شارژ جدید از  نسل جدید آیفون استفاده کنند.

AppleiPhone13ProMax

به هرحال باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه تصمیمی برای نسل جدید خود لحاظ خواهد کرد و مثل همیشه چگونه طرفداران خود را سورپرایز می کند. بدون شک تا پیش از زمان رونمایی این محصول خبر های بسیار دیگری را در این باره خواهیم شنید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها