|

اپل

اپل مستقل تر از همیشه؛ فقط یک گام تا استقلال کامل!

5G mpdems for iPhone will be no more produced by Qualcomm

اپل همچنان به تلاش خود برای مستقل کردن iPhone ادامه خواهد داد. iPhone های آینده می توانند عملکرد شبکه 5G را بهبود بخشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- iPhone های اپل محبوبیت باورنکردنی در سرتاسر جهان دارند اما شاید بتونیم  شاخص ترین دلیل تمایز iPhone را استقلال آن از سایر سازندگان درنظر بگیریم. iPhone های اپل بویژه به این دلیل شناخته می شوند که به لطف یکپارچه سازی بهینه نرم افزار و چیپست های خود عملکرد قوی با راندمان بالا را ارائه میدهد که سایر سازندگان به دلیل اینکه قطعات را از دیگر شرکت ها تهیه می کنند نمی توانند ارائه دهند.

با همه ی این اوصاف شرکت اپل هنوز برای تولید محصولات خود به یک شرکت رقیب در تجارت تراشه وابسته است چرا که اپل تاکنون نتوانسته است که مودم های 5G برای iPhone را خودش تولید کند و این مودم ها هم اکنون توسط Qualcomm تولید می شوند.

اما حالا, اپل اذعان داشته است که iPhone 15 به همراه مودم 5G منحصر به فرد خود برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

براساس گزارش پرتال NikkeiAsia اپل تصمیم دارد با همکاری شرکت تایوانی سازنده نیمه هادی TSMC مودم 5G خود را توسعه دهد (TSMC هم اکنون مسئول بسیاری از اجزای داخلی مانند SOC است).این مودم قرار است با فرآیند 4 نانومتری ساخته شود و علاوه بر اجزای گیرنده خود, از یک کنترل کننده ویژه برای مدیریت انرژی نیز استفاده کند. همانطوری که قبلا اشاره کردیم این مودم برای سال 2023 و احتمالا iPhone 15 در دسترس قرار خواهد گرفت.

iphone-13-test-aufmacher-4

احتمالا بزرگترین مزیت بهره مندی از این مودم سوددهی و کارآیی بیشتر خواهد بود. در حال حاضر اتصال به شبکه 5G  مصرف برق قابل توجهی نسبت به شبکه 4G  دارد, علاوه بر این برخی از آنها همزمان باعث گرم شدن محسوس تلفن همراه می شوند که اصلا خوشایند نیست. امروزه کاربران با استفاده از نرم افزار هوشمند و امکان تغییر شبکه سعی میکنند مصرف را در یک بازه ی محدود نگه دارند و تنها در مواقع نیاز از شبکه 5G استفاده کنند. احتمالا شرکت اپل با مودم 5G خود که مستقیما در SOC ادغام شده است می تواند مصرف انرژی را برای کاربران خود کاهش دهد درنتیجه; شما چنین مزیت ویژه ای را نسبت به دنیای اندروید خواهید داشت. در حال حاضر بیشتر شرکت ها تماما به Qualcomm وابسته هستند.

اگر عملکرد تراشه های M1 و A Bionic اپل را به عنوان شاخص در نظر بگیریم شکی نیست که اپل می تواند دوباره جهشی قابل توجه نسبت به رقبای خود داشته باشد و باز هم در دنیای تکنولوژی غوغا به پا کند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها