|

کمبود جهانی تراشه باز هم صنعت گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار میدهد

Smartphone brands shift to fewer camera sensors due to semiconductor shortage: Omdia

گزارش های اخیر حاکی از آنند که سازندگان گوشی های هوشمند به دلیل کمبود نیمه هادی ها, به استفاده از سنسور های دوربین کمتر روی آورده اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- براساس گزارشی که Gizmochina به تازگی منتشر کرده است, اومدیا, شرکت فعال در حوزه ی تحقیقات بازار, به تازگی اعلام کرده است که کمبود جهانی تراشه صنعت گوشی های هوشمند را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. این روزها شاهد هستیم که سازندگان گوشی های هوشمند درحال طراحی و ساخت محصولاتی هستند که از دوربین هایی با کیفیت بالا برخوردارند اما هم زمان تعداد سنسورهای دوربین را در محصولات خود کاهش داده اند, دلیل اصلی این کار نیز همان طور که حدس زده اید کمبود جهانی تراشه است.

اگر سال جاری را مورد ارزیابی قرار دهیم میبینیم که تعداد معرفی و عرضه گوشی های هوشمند با چهار دوربین به مقدار چشمگیری کاهش پیدا کرده است, در سه ماهه ی سوم سال 2021 در حالی که شاهد کاهش سهم گوشی های هوشمند با تنظیمات دوربین چهارگانه هستیم به طرز جالب توجهی سهم گوشی های هوشمند با تنظیمات دوربین دوگانه در بازار, که رو به کاهش بود, مجدد افزایش یافته است.

Tracker1

این طور که اومدیا اظهار داشته است, مشکل کمبود جهانی تراشه باعث شده است که هزینه ی اولیه ی ساخت گوشی های هوشمندی که از چهار دوربین بهره می برند افزایش یابد, به همین دلیل شرکت های سازنده در حال طراحی و تولید میانرده هایی هستند که به سه دوربین در پنل پشتی خود مجهز شده اند.

Tracker2

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها