|

دوکاتی

(عکس)دوکاتی Desert X , ترکیبی از محبوب ترین ها, مدرن و هیجان انگیز!

Ducati DesertX combines a retro adventure looks with modern adventurers’ innards

دوکاتی دو موتورسیکلت محبوب بخش بازار را با هم ترکیب کرده و یکی از هیجان انگیزترین مدل های سال های اخیر را خلق کرده است که Desert X نام دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دوکاتی به تازگی یکی از هیجان انگیزترین موتورسیکلت های سال های اخیر را تولید کرده است. Desert X از نظر فن آوری, کاملا جالب توجه, زیبا و منحصر به فرد است; این موتورسیکلت تمام ویژگی هایی را که لازم است دارد و می تواند در دنیای موتورسیکلت ها طوفان به پا کند.

براساس گزارشی که MCN به تازگی منتشر کرده است, برخلاف تصور کلی که بر اساس پلتفرم خنک کننده  Scrambler شکل گرفته بود, موتورسیکلت نهایی کاملا الهام گرفته از Multistrada V2 می باشد, باید اشاره کرد که این موتور دقیقا به همان موتور 937 سی سی Testastretta V-twin مجهز شده است که Multistrada به آن مجهز گردیده است; موتوری که 108 اسب بخار قدرت و 68 فوت پوند گشتاور دارد.

 Ducati Desert X

اما با وجود تمام به روز رسانی ها و بهبود ها فقط 2 کیلوگرم از موتور کاسته شده است. از طرف دیگر دوکاتی سیستم گیربکس را هم دست خوش تاخیر کرده است; دو دنده اول برای عملکرد بهتر در خارج از جاده به طرز جالب توجهی نسبت به Multi کوتاه تر شده اند, دنده سوم, چهارم و پنجم نیز هم نسبتا کوتاه تر هستند و فقط دنده ششم است که برای سواری در بزرگراه ها, نسبتا بزرگ باقی مانده است.

اما تغییرات جعبه دنده تنها تغییراتی نیستند که در جهت بهبود عملکرد موتور جدید برای Off-Road صورت گرفته است. به نظر می رسد که در کل هدف دوکاتی بهبود این موتور سیکت برای خارج از جاده بوده است. در همین راستا چرخ ها 21/18 هستند که نه تنها می توانند فشار ضربه ها را بهتر بگیرند بلکه دست شما را نیز در انتخاب تایر Off-Road باز می گذارد.

 Ducati Desert X

همچنین دوکاتی سیستم تعلیق KYB (کایابا) را در یک قاب فلزی جدید توسط پیچ و مهره نصب نموده است. در نتیجه ی آن موتورسیکلت 250 میلی متر از زمین فاصله دارد که برای رانندگی در خارج از جاده بسیار مناسب است.

دوکاتی برای Desert X ترمزی از Brembo را به همراه یک جفت M50 Monoblocks که در جلو قرار می گیرد, ارائه داده است. اما باید توجه داشته باشید که حتا سیستم ترمز نیز با درنظر گرفتن قوانین Off-Road طراحی شده است . موقعیت سواری( راننده) نیز برای Off-Road طراحی شده است, به این معنا که مثلث صندلی, رکاب پا و دستگیره ها به نوعی طراحی شده است که اساسا در حالت ایستاده راحت تر است.

درست مانند تمام دوکاتی های مدرن, این دوکاتی هم از تمام لوازم الکتریکی درجه یک بهره برده است; شش حالت سواری, با چهار حالت قدرت, شامل دو حالت خارج از جاده با سطوح مختلف قدرت, لرزش چرخ و ABS از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

یک ویژگی بسیار جذاب دیگر Desert X وجود مخزن سوخت تکمیلی در فریم فرعی است که ظرفیت سوخت 8 لیتری را اضافه می کند, درست مانند موتور های Dakar نیز یک دکمه اختصاصی روی داشبورد برای فعال کردن انتقال سوخت از باک عقب به باک جلو وجود دارد.

باید اعتراف کرد که Desert X ترکیبی زیبا و قدرتمند از Multistrada V2 و Dakar می باشد که می تواند عنوان یکی از هیجان انگیز ترین موتورسیکلت های دهه ی اخیر را به خود اختصاص دهد.

تصاویر 2022 Ducati DesertX :

 

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها