|

اپل

آزمون کیفیت دوربین و نتیجه غیر قابل باور آن!!!

iPhone 13 is subject to: Cheap Android phone causes astonishment

یک یوتوبر معروف اخیرا آزمایشی کور را ترتیب داده است و طی آن برترین تصویر ثبت شده توسط گوشی های هوشمند را انتخاب کرده است, نتیجه ی آزمون…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیفون 13 مطمئنا یکی از بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر در جهان است اما باید بگوییم که در یک تست جدید کیفیت دوربین به طرز عجیبی این پرچمدار پرطرفدار از یک گوشی هوشمند ارزان قیمت شکست خورده است.

بررسی دوربین های گوشی های هوشمند معمولا بر اساس پارامتر های خاص و عینی مانند وضوح, کنتراست, تطبیق نور, محدوده دینامیکی و .... انجام می شود اما در نهایت ما به عنوان یک بیننده براساس ادراک ذهنی است که تصمیم میگیریم کدام عکس بهتر است و ما بیشتر آن را دوست داریم.

Apple_iphone13_colors_09142021_big.jpg.large

براساس گزارشی که Giga.de به تازگی منتشر کرده است یوتوبر معروف MKBHD یک آزمایشی را انجام داده است که طی آن روش تست خود را توسعه داده و به طور منظم تصاویر ثبت شده را مورد آزمایش قرار می دهد و نام این آزمایش را آزمایش کور گذاشته است. به این ترتیب که عکس ها در یک سیستم حذفی با یکدیگر به رقابت می پردازند و انتخاب تصاویر کاملا بر اساس ادراک ذهنی صورت می گیرد همچنین قابل ذکر است که در ابتدای آزمون مشخص نیست کدام تصویر توسط کدام گوشی هوشمند به ثبت رسیده است.

آیفون 13 پرو در ابتدای این تست توانست موتورولا ادج را شکست دهد که بدون شک حریف راحتی نبود اما در دور بعد پرچمدار آیفون با تصاویر ثبت شده توسط گوگل پیکسل 5a رو به رو شد و به طرز کاملا غیر قابل باوری تصویر برتر به پیکسل 5a تعلق داشت. به احتمال زیاد دلیل این اتفاق غیر منتظره پشتیبانی هوش مصنوعی از این دستگاه می باشد. 

Google-Pixel-5a

نتایج از این هم جالب تر می شوند اگر بدانید که در مراحل قبل گوگل پیکسل 5a ارزان قیمت توانست حتا رقیب گران قیمت خود, پیکسل 6 را شکست دهد. و باید بدانید که وان پلاس 9 پرو هم نتوانست آن را شکست دهد و نهایتا این گوگل پیکسل 5a بود که پرچمدار زیبا و پرقدرت اپل را شکست داد.

اما نهایتا باید در نظر داشته باشید که آزمایش مورد بحث ما, یک ازمایش کاملا علمی با نتایج بدست آمده از عدد و رقم نمی باشد. و نکته ی دیگر این است که متاسفانه این گوشی هوشمند تنها در ژاپن و امریکا به فروش می رسد. و ما می توانیم فقط منتظر باشیم که گوگل تصمیم خود را برای عرضه به بازار های جهانی تغییر دهد.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها