|

شیائومی

سرانجام انتظارها به پایان رسید رونمایی از سری 12 شیائومی

Xiaomi 12, Xiaomi 12 Pro, and Xiaomi 12X flagship phones officially launched

پس از مدت ها انتظار سرانجام شیائومی طی یک رویداد رسمی از سری پرچمدار خود رونمایی کرد، همان طور که انتظار می رفت شیائومی 12 اولترا غایب بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیائومی روز گذشته نسل جدید پرچمدارهای خود را در چین رونمایی کرد و نشان داد که نسل جدید تغییرات گسترده ای را نسبت به سری Mi11 تجربه کرده است. شیائومی  12 و شیائومی 12 پرو تمرکز خود را بر سخت افزار دوربین و عملکرد بالاتر شارژ گذاشته اند، اما جدای از این دست تغییرات از لحاظ زیبایی شناختی نیز تغییرات زیبا و خوشایندی در نسل جدید صورت گرفته است.

Xiaomi-12-Pro

قبل از هر چیزی آنچه که توجه شما را جلب می کند طراحی دوربین سلفی به صورت پانچ در هر دو مدل است, جزایر دوربین نیز با طراحی ساده اما زیبا و در غالب مستطیل بر سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته اند; اما ویژگی منحصر به فرد شیائومی 12 روکش پنل پشتی آن می باشد که از بافتی نسبتا برجسته و خاص ساخته شده است که به نوعی یادآور اوپو فایند ایکس 2 پرو است و می توان گفت که در این زمینه شیائومی 12 نسبت به سری Mi 11 به طرز قابل توجهی بهبود یافته است.

مشخصا هر یک از دو عضو معرفی شده ی سری پرچمدار ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند اما در این میان نقطه اشتراکاتی هم بین آن دو وجود دارد، از جمله ی این اشتراکات می توان به پشتیبانی آن ها از پردازنده ی نسل جدید کوالکوم، اسنپدراگون 8 نسل 1 اشاره کرد؛ قطعا نیازی نخواهد بود که از بهبود عملکرد اسنپدارگون 8 نسل 1 نسبت به عملکرد اسنپدارگون 888 ،چیزی بگوییم؛بدون شک در این مدت بارها اطلاعات مربوط به این چیپست قدرتمند را مرور کرده اید.

Xiaomi 12 Series

شیائومی  12

این طور که غول فناوری چینی خود ادعا می کند, شیائومی 12 استاندارد در مقایسه با مدل های هم رده ی خود بسیار دقیق است. عرض این گوشی هوشمند 69.9 میلی متر می باشد که آن را باریک تر و ظریف تر از آیفون 13 و گلکسی اس 21 نشان می دهد و وزن آن نیز 180 گرم می باشد که بسیار قابل توجه است.

با وجود اینکه این گوشی هوشمند ابعاد نسبتا فشرده ای دارد اما از صفحه نمایش 6.28 اینچ  AMOLED با رزولوشن 2400x1080 پیکسل، پشتیبانی از رنگ 12 بیتی، نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1100 نیت برخوردار است؛ همچنین باید اشاره کرد که این صفحه نمایش توسط محافظ بسیار قوی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود.

شیائومی برای مدل استاندار سری پرچمدار خود از صفحه خنک کننده بسیار بزرگتری نسبت به نسل قبل استفاده کرده است تا بتواند به راحتی گرما را از تراشه ی پر قدرت کوالکوم خارج کند. انرژی این تراشه توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 67 وات سیمی، 50 وات بی سیم و 10 وات معکوس، تامین می شود. این طور که غول فناوری چینی اعلام کرده است، شارژ از طریق سیمی باید در کمتر از 40 دقیقه به پایان برسد.

Xiaomi-12

در مورد تصویربرداری نیز باید گفت، دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی Sony IMX766 با OIS استفاده می کند و دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض با FOV 123 درجه همچنین یک سنسور ماکرو در جزیره ی دوربین به آن می پیوندند. شیائومی همچنین از بهبود سرعت عکاسی پیاپی گوشی و ویژگی CyberFocus که عملاً فناوری قفل کردن و ردیابی فوکوس حساس‌تر است صحبت می‌کند؛ قابل ذکر است که این فناوری از CyberDog شیائومی گرفته شده است. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز بر روی پنل جلویی نصب شده است که تنظیمات دوربین شیائومی 12 را تکمیل می کند.

شیائومی 12 پرو

همان طور که انتظار داشتیم، شیائومی از 12 اولترا رونمایی نکرد، بنابراین فعلا شیائومی 12 پرو مدل برتر این سری می باشد. صفحه نمایش 12 پرو نسبت به نسل قبلی خود کوچک تر است اما نسبت به مدل استاندارد هم خانواده خود اندازه بزرگ تری دارد. شیائومی 12 پرو از یک صفحه نمایش 6.73 اینچی AMOLED با رزولوشن 3200x1440 ،نرخ تازه سازی 120 هرتز، پشتیبانی از رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1500 نیت، برخوردار است. این صفحه نمایش که حسگر اثر انگشت را بر روی خود جا داده است توسط گوریلاگلس ویکتوس محافظت می گردد.

انرژی این گوشی هوشمند نیز با کمی تفاوت نسبت به مدل استاندارد توسط یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 120 وات، شارژ بی سیم 50 وات و شارژ معکوس 10 وات، تامین می شود.

Xiaomi 12

در ارتباط با تنظیمات دوربین آن نیز باید بگوییم که در پنل پشتی ماژول دوربین سه گانه تعبیه شده است که از فناوری DyberFocus  پشتیبانی می کند و بر روی پنل جلویی سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی های خوب و قابل توجه آن می توان به بلندگوهای دوگانه تنظیم شده توسط Harman/Kardon و IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار آشاره کرد؛ همچنین این گوشی هوشمند به همراه رابط کاربری  MIUI13 به صورت پیش فرض عرضه می شود.

شیائومی 12 ایکس

و اما سورپرایز اضافه شده به سری پرچمدار شیائومی، 12 ایکس. این طور که به نظر می رسد شیائومی 12 ایکس اساسا تفاوتی با شیائومی 12 استاندارد ندارد. این گوشی هوشمند نیز از یک صفحه نمایش 6.28 اینچی  AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره مند است و تنظیمات دوربین آن نیز شامل سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پنل پشت و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بر روی پنل جلویی می باشد. ظرفیت باتی آن نیز درست مشابه مدل استاندارد خانواده خود می باشد.

به طور کلی می توان گفت که شیائومی 12 ایکس دقیقا همان شیائومی 12 استاندارد است با یک تفاوت که آن هم، منبع قدرت دهی آن ها می باشد، شیائومی 12 ایکس اسنپدراگون 8 نسل 1 را با یک نمونه ی ارزان تر و ساده تر یعنی، اسنپدارگون 870 جایگزین کرده است؛ ظاهرا این تنها تفاوت آن نسبت به شیائومی 12 استاندار می باشد.

Xiaomi-12 Pro

دستگاه های سری شیائومی 12 در حال حاظر تنها محدود به چین هستند اما ما فکر می کنیم که خیلی زود دست کم یکی از اعضای پرچمدار شیائومی 12 به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

در کشور سازنده پیش خرید ها از تاریخ 30 دسامبر 2021 آغاز خواهد شد.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها