|

اپل

آیفون 14 و حذف درگاه سیم کارت فیزیکی!

Apple to offer eSIM-only iPhone 14 and dual eSIM/physical SIM model

ظاهرا اپل تصمیم دارد تا در یک حرکت ناگهانی، فناوری سیم کارت الکتریکی را در سال 2022 بر روی سری 14 آیفون های خود راه اندازی نماید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مدت هاست که اخبار و شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد تا فناوری جدیدی را در آیفون های خود به کار ببرد و درگاه سیم کارت فیزیکی را از گوشی های هوشمند خود حذف نماید، به این ترتیب آیفون های آینده فقط از سیم کارت الکتریکی ( e-SIM ) پشتیبانی خواهند کرد اما همچنان مشخص نیست که اپل چه زمانی موفق خواهد شد تا این فناوری را ارائه دهد.

با این وجود با توجه به گزارش هایی که اخیرا منتشر شده است ظاهرا اپل تصمیم دارد تا در یک حرکت ناگهانی و البته شکه کننده یکی دیگر از درگاه های فیزیکی سری پرچمدار آینده ی خود، آیفون 14 را حذف نماید و فناوری سیم کارت الکتریکی را در سال 2022 بر روی آیفون های خود راه اندازی نماید.

قابل توجه است که تحلیلگرِ 9to5Mac معتقد است، اپل در سال پیش رو حتما پشتیبانی از سیم کارت الکتریکی را برای آیفون های 14 ارائه خواهد داد اما سیم کارت های فیزیکی را هم به یک باره حذف نخواهد کرد. این تحلیلگر اذعان داشته است که به احتمال بسیار زیاد غول فناوری کوپرتینویی برای سنجش نحوه ی واکنش بازار و استقبال کاربران، دو سری از آیفون 14 را به بازار ارائه خواهد داد، مدلی که صرفا از سیم کارت الکتریکی پشتیبانی خواهد کرد و مدلی که برای بازار انبوه طراحی خواهد شد و از هر دو سیم کارت پشتیبانی می نماید.

iPhone 13

این طور که به نظر می رسد آیفون 14 قصد دارد تغییرات زیادی را ایجاد کند و از نسل های گذشته ی خود فاصله بگیرد. چراکه علاوه بر پشتیبانی از سیم کارت الکتریکی به نظر می رسد اپل تصمیم دارد تا بعد از گذشت پنج سال طراحی تنظیمات دوربین سلفی را تغییر دهد و به جای ناچ از یک پانچ کپسولی شکل استفاده نماید؛ به علاوه پرچمداران سال جاری احتمالا در بخش دوربین و پردازنده نیز بهبودهای قابل توجهی خواهند یافت.

 تا چند وقت پیش نیز خبر هایی به گوش می رسید مبنی بر اینکه تمامی اعضای آیفون 14 به صفحه نمایش پروموشن مجهز خواهند شد؛ هرچند که در حال حاضر این خبر رد شده است اما زمان زیادی به رونمایی سری آیفون 14 باقی مانده است و ما همچنان امیدواریم تا اپل ما را سورپرایز نماید، درست مثل همیشه.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها