|

دلورین - دی ام سی

آلفا 5 ابر خودرو برقی امریکایی با برد 483 کیلومتر آماده درنوردیدن خیابان هاست

DeLorean Alpha5 Revealed As Electric Coupe With 483 kilometers Of Range

خودروساز امریکایی DeLorean رسما با رونمایی Alpha5 به میادین باز گذشته است و می خواهد نسل خودورهای برقی را با چالشی سخت مواجه کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خودروساز امریکایی DeLorean رسما با رونمایی Alpha5 به میادین باز گذشته است و می خواهد نسل خودورهای برقی را با چالشی سخت مواجه کند. آلفا 5 با طراحی مشابه یک کوپه شیک و درب های گالوینگ اساسا تنها نقطه مشترک این خودرو با نسل های گذشته خود می باشد و دیگر آیتم های آن از المان های کاملا مدرن و تازه برخوردارند.

با توجه به گزارشی که Motor1 منتشر کرده است آلفا 5 نیز مطابق با دیگر خودروهای برقی امروزی چرخ های بزرگ و چراغ های باریک در جلو و عقب دارد، همچنین بدنه ی کشیده ی آن در قسمت گلگیر جلو سمت راست میزبان درگاه شارژ می باشد.

delorean-alpha5

همان طور که اشاره کردیم آلفا 5 یک خودروی تماما مدرن و پیشرفته است که در داخل کابین آن تقریبا هیچ دکمه یا کنترل فیزیکی ای وجود ندارد و همه چیز بوسیله ی یک صفحه نمایش لمسی بزرگ که در وسط کنسول قرار دارد تنظیم می شود. در جلوی راننده نیز صفحه نمایش کاملا دیجیتالی قرار گرفته است که اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد. با توجه به پهن بودن درهای گالوینگی و عدم وجود ستون B در این خودرو گمان می رود که سوار شدن برای سرنشینان ردیف دوم نیز کار راحتی خواهد بود.

شرکت سازنده در بخش مربوط به جزئیات پیشرانه تواضع به خرج می دهد اما ما می دانیم که این خودروی غول،  فقط به 3.4 ثانیه نیاز دارد تا بتواند به 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نهایتا سرعت 241 کیلومتر بر ساعت را پر کند. آلفا 5 دارای بسته باتری با ظرفیت بیش از 100 کیلو وات ساعت است که برآورد شده است می تواند تا بیش از 483 کیلومتر را پیمایش کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی اطلاعات داده شده مطعلق به نسخه ی پایه ی این خودرو می باشد و یقینا نسخه های قدرتمند تر و قدر تری در راه خواهد بود.

delorean-alpha5

ویژگی قابل توجه دیگری که در رابطه با این کوپه ی چشم نواز وجود دارد این است که ضریب درگ آن فقط و فقط 0.23 می باشد، البته باید این نکته را اشاره کنیم که ضریب درگ مرسدس EQS lifeback تنها 0.20 می باشد اما با این حال 0.23 نیز عدد بسیار قابل قبول و جالب توجهی است.

آلفا 5 نسبت به اجداد خود از ابعاد درشت تر و بزرگ تری برخوردار است به این ترتیب که طول آن 4995 میلی متر، عرض آن 2044 میلی متر و ارتفاع آن 1370 میلی متر اندازه گیری شده است، البته این در حالی است که درهای عمودی آلفا 5 بسته باشند.

در ارتباط با قیمت این خودروی زیبا و قدرتمند هنوز شرکت سازنده اطلاعاتی را فاش نکرده است اما به احتمال بسیار زیاد پس از رونمایی عمومی آن در تاریخ 18 آگوست برابر با بیست و هفتم مرداد ماه آلفا 5 آماده ی فروش خواهد بود.

تصاویر DeLorean Alpha5 :

delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5 delorean-alpha5

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها