|

تویوتا

تویوتا سکویا 2023 شاسی بلندی از جنس کامیون توندرا!

2023 Toyota Sequoia First Drive Review: For The Real Ones

نسل جدید تویوتا سکویا، خود را آماده کرده است تا مشتریان را راضی و میدان رقابت را در به دست گیرد. سکویا شاسی بلندی با المان های یک توندرا.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وضعیت بازار خودرو های جدید در حال حاظر خیلی عجیب است چراکه تولیدکنندگان با هر مدلی که به بازار ارائه می دهند سعی می کنند تا هم تقاضای افزایش یافته مشتری را برآورده کنند و هم با محدودیت های تولید و عرضه مبارزه کنند. این شرایط زمینه را برای ورود خودروهایی نظیر شاسی بلند جدید تویوتا، سکویا 2023 آماده تر می کند.

براساس گزارشی که motor1 به تازگی منتشر کرده است نگاهی می اندازیم به این شاسی بلند جذاب و دلبر که یک روز کامل مورد ارزیابی قرار گرفته است.  سکویا جدید همچنان از اصول ثابتی مانند نسل های قبلی بهره برده است و پلت فرم خود را با کامیون فول سایز تویوتا توندرا به اشتراک می گذارد همچنین پیشرانه هیبریدی اختیاری I-Force Max را از توندرا به ارث برده است و آن را به یکی از تجهیزات استاندارد خود تبدیل کرده به این ترتیب باید بگوییم که که نسل جدید تویوتا سکویا نسبت به پیشینیان خود آفرود بهتر، یدک کشی بهتر و کارایی بالاتری را ارائه می دهد.

طراحی سکویا 2023 از زبانی مدرن و کمی ضمخت تر استفاده کرده است که به خاطر چراغ های جلو و کاپوتی که شبیه به توندرا می باشد حال و هوایی کامیون مانند دارد که طرفداران شاسی بلند های آفرود سوار از آن استقبال خواهند کرد. از طرف دیگر به خاطر فاصله بین دو محور 3.0 اینچی سکویا 2023 نسبت به نسل قبلی کمی کشیده تر و بزرگ تر می باشد.

Toyota Sequoia2023

و اما در داخل کابین، متاسفانه باید بگوییم که از فضای موجودِ درون کابین، نسل جدید سکویا نسبت به رقبای خود کمی ضعیف عمل کرده است که البته دلیل ان هم سیستم هیبریدی ای می باشد که در زیر ردیف های دوم و سوم قرار گرفته است و به همین دلیل هم نمی توان آن ها را تنظیم کرد و به جلو یا عقب برد و فضای پای سرنشینان تنها به 39.2 اینچ محدود می شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که ردیف سوم دارای حالت کشویی می باشد به این معنا که می توانید آن را تا حد زیادی به عقب هل دهید اما در این حالت فضای بار را از دست خواهید داد. به طور کلی باید بگوییم همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم متاسفانه سکویا 2023 نسبت به مدل های  قبلی خود نظیر تاهو و یا حتا رقیبان هم رده خود از فضای داخلی بالایی برخوردار نیست.

در بخش سیستم اطلاعات و سرگرمی اما سکویا همان طور که انتظار می رفت از فناوری کاملا مدرن استفاده می کند، یک صفحه نمایش لمسی 14.0 اینچی به همراه نمایشگر هدآپ اختیاری و نمایشگر اطلاعات دیجیتال بر روی پنل جلویی این خودرو قرار گرفته است، همچنین علاوه بر سیستم انحصاری تویوتا، اپل کار پلی و اندروید اتو نیز بر روی این خودرو نصب شده است.

Toyota Sequoia2023

قلب تپنده سکویا یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو شارژ با بسته باتری 1.9 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی 36 کیلووات می باشد که تویوتا این پیشرانه جدید را I-Force Max می نامد. احتمالا متوجه شده اید که موتور V8 مدل های قدیمی حذف شده است، باید اشاره کنیم که بزرگ ترین مزیت جایگزینی آن با یک موتور V6 افزایش قدرت و کارایی برای سکویا 2023 می باشد. این شاسی بلند دوست داشتنی 437 اسب بخار قدرت را به همراه 583 پوند فوت گشتاور ارائه می دهد. اما در ارتباط با مصرف سوخت این خودرو متاسفانه EPA هنوز اعداد رسمی ای را ارائه نکرده است.

تویوتا ادعا می کند که مهندسانش برای تجربه رانندگی ای که بیشتر شبیه به SUV باشد وزن فرمان را تنظیم کرده اند با این حال تجربه رانندگی سکویا نشان می دهد که در این فرآیند برخی از پایداری های چشمگیری که در توندرا شاهدش بودیم از بین رفته است و در سرعت های بالا تا حدودی نیازمند کنترل و مدیریت بالا خودرو می باشد.

یکی از دلایلی که باعث می شود این خودرو به یک سکویا واقعی و درجه یک تبدیل شود تنوع بالایی است که در زمینه تریم ها ارائه می دهد به این صورت که تریم SR5 با سیستم دو چرخ متحرک و قیمت 59795 دلار نسخه پایه و تریم TRD Pro با سیستم چهار چرخ متحرک و قیمت 78395 دلار گران ترین نسخه این سکویا خواهد بود.

تویوتا با قدرت هیبریدی استاندارد، مجموعه فناوری بازنگری شده و قابلیت یدک کشی چشمگیر، بیش از حد کافی برای تازه کردن نام سکویا تلاش کرده است. حالا باید ببینیم که با وجود کمی ها و کاستی هایی که در بخش فضای داخل کابین و عملی بودن ان دارد این خوردو تا چه حد می تواند در میدان رقابت موفق عمل کند.

تصاویر Toyota Sequoia 2023: 

Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023Toyota Sequoia2023

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

شهرزاد فدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها