|

کدام اولترا برتر است؟

نبرد اولترا ها؛ سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا یا شیائومی 12 اس اولترا؟

چنانچه این روزها پرچمدار تازه نفس و رده بالا شیائومی حسابی توجه ها را به خود جلب کرده نگاهی می اندازیم به آن درمقایسه با ابر پرچمدار سامسونگ

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غول ترین پرچمدارِ سال شیائومی بالاخره بعد از مدت ها انتظار رونمایی شد و فقط یک نگاه مختصر کافی است تا متوجه شوید که شیائومی در بخش سخت افزار این گوشی هوشمند حسابی سنگ تمام گذاشته است، به ویژه در زمینه تنظیمات دوربین آن که با بزرگترین سنسور های دوربین گوشی های هوشمند، نوید تجربه یک عکاسی متفاوت و بی نظیر را می دهد. البته مشخص است که تنها یک دوربین غول آسا نمی تواند تضمین کند که این محصول تا چه اندازه درجه یک است، به همین خاطر نگاهی می اندازیم به شیائومی 12 اس اولترا در مقابل پرچمدار رده بالا و پر سر و صدای سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا.

طراحی

در ارتباط با طراحی محصولات مسلما آنچه قبل از هرچیز خود نمایی می کند سلیقه ی شخصی است با این حال متریال درجه یک نیز از مهمترین عامل های یک طراحی خوب هستند که هر دو این گوشی های هوشمند چنانچه پرچمدار و رده بالا می باشند شرکت های سازنده از بهترین متریال خود استفاده کرده اند.

در اتباط با شیائومی 12 اس اولترا جدای از پنل پشتی چرم و دوست دار محیط زیستش، طراحی دوربین عظیم و چشمگیر آن است که توجه را به خود جلب می کند اما نهایتا باید بگوییم که طراحی این گوشی هوشمند چندان پر زرق و برق نمی باشد. از طرفی دیگر گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ طراحی بازتری را برای دوربین های خود ارائه داده است که باعث می شود طراحی تنظیمات دوربین تمیز تر و حساب شده تر به نظر بیاید، پنل پشتی آن نیز از جنس شیشه می باشد که آن را شکیل تر می کند. آنچه پرچمدار کره ای را در زمینه طراحی از پرچمدار چینی متمایز نموده اما گزینه های رنگی بسیار جذاب آن است، به خصوص مدل بورگاندی که حسابی مورد استقبال قرار گرفته است.

نبرد اولترا ها؛ شیائومی یا سامسونگ

صفحه نمایش

پرچمدار شیائومی دارای یک پنل 6.73 اینچی AMOLED می باشد که وضوح کواد اچ دی پلاس و رزولوشن  1440x3200 پیکسل را به همراه نرخ تازه سازی 120 هرتزی ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های آن نیز باید به گواهی دالبی ویژن، محافظ گوریلا گلس ویکتوس و سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کرد.

گلکسی اس 22 اولترا در بیشتر موارد کاملا شبیه به شیائومی 12 اس اولترا است اما با این تفاوت که از گواهی دالبی ویژن پشتیبانی نمی کند؛ هرچند که با همه این اوصاف با حداکثر روشنایی 1750 نیت در برابر 1500 نیتِ 12 اس اولترا، صفحه نمایشی بسیار روشن را به کاربر ارائه می دهد.

نبرد اولترا ها؛ شیائومی یا سامسونگ

نرم افزار

از آنجایی که اولترای شیائومی در نیمه دوم سال 2022 رونمایی شد طبیعی است که در بعضی از مشخصات نسبت به اولترای سامسونگ برتری داشته باشد از جمله پردازنده. پرچمدار رده بالای شیائومی با جدید ترین تراشه کوالکوم، اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس راهی بازار شد که مسلما به معنای آن است که عملکرد بهتری را به همراه دارد و راندمان انرژی آن به طرز قابل توجهی بهبود یافته است و درنتیجه عمر باتری بهتری را در اختیار دارد.

از لحاظ پیکر بندی حافظه، شائومی 12 اس اولترا با حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود، این درحالی است که گلکسی اس 22 اولترا با حداکثر 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه در صدر جدول قرار دارد.

و اما هر دو این محصولات به صورت پیش فرض  به همراه سیستم عامل اندروید 13 بسته بندی می شوند اما یکی با رابط کاربری MIUI13  و دیگری با OneUI4.1.

نبرد اولترا ها؛ شیائومی یا سامسونگ

دوربین

هر دو گوشی هوشمند مورد بحث ما دارای دوربین های استثنایی و ارتقا یافته می باشند اما بر روی کاغذ به نظر می رسد که شیائومی به دلیل همکاری اش با برند معروف لایکا دارای برتری انکار ناپذیری است. شیائومی 12 اس اولترا دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال و دیفراگم f/1.9 می باشد که به همراه دو سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض و پریسکوپ  با زوم 5 برابری و یک سنسور 3d Tof برای عکاسی عمق بر روی پنل پشتی قرار گرفته است. بر روی پنل جلویی آن نیز یک سنسور 32 مگاپیکسلی قدرتمند برای عکاسی سلفی تعبیه شده است.

در ارتباط با سامسونگ باید بگوییم که این گوشی هوشمند با چهار دوربین همراه است که پیکر بندی آن شامل، یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، یک سنسور پریسوک 10 مگاپیکسلی با PDAF و زوم اپتیکال 10 برابری، یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر و یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض می باشد. بر روی پنل جلویی آن نیز یک سنوسر 40 مگاپیکسلی فوق عریض 120 درجه قرار گرفته است.

نبرد اولترا ها؛ شیائومی یا سامسونگ

باتری

پرچمدار شیائومی دارای باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی می باشد که از شارژ سیمی و بی سیم 67 واتی پشتیبانی می کند؛ این در حالی است که گلکسی اس 22 اولترا با همان ظرفیت سرعت شارژ 47 وات را ارائه می دهد که برای یک پرچمدار در سال 2022 کمی ناامید کننده است به علاوه این که شارژ بی سیم آن نیز نسبتا کند است و 15 وات می باشد. جدای از این ها با توجه به تراشه رده بالاتر شیائومی احتمالا عمر باتری بهتری را هم ارائه خواهد داد.

نبرد اولترا ها؛ شیائومی یا سامسونگ

قیمت

در حال حاظر شیائومی 12 اس اولترا حدود 1200 دلار و گلکسی اس 22 اولترا حدود 900 دلار به صورت آنلاین به فروش می رسند؛ خب از  آنجایی که چند ماهی از زمان رونمایی پرچمدار سامسونگ گذشته است مزیت قیمتی دارد.

شما کاربران شایانیوز کدام یک از پرچمداران را ترجیح می دهید؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها