|

اپل

آیفون SE4 از جمع گوشی های هوشمند خداحافظی کرد!

در حالیکه همه گمان می کردند نسل بعدی گوشی های هوشمند مقرون به صرفه اپل با تغیرات شگرف همراه خواهد بود، حالا خبر از لغو تولید آن مطرح شده.

لینک کوتاه کپی شد
1

آیفون SE نسل چهارم که ظاهرا عرضه‌اش به‌طور کامل لغو شده، قرار بود اولین آیفون دنیا با مودم اختصاصی اپل باشد. آیفون‌ها هم‌اکنون به مودم کوالکام مجهزند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، گزارش‌های متعدد در سال گذشته ادعا کردند اپل روی چهارمین نسل از گوشی‌های سری iPhone SE کار می‌کند، با این‌حال گزارشی جدید می‌گوید چنین محصولی هرگز تولید نمی‌شود. آیفون اس ای ۴ قرار بود طراحی مشابه آیفون XR داشته باشد و از سخت‌افزار به‌روز و مودم 5G بهره بگیرد. لغو کامل عرضه‌ی آیفون SE نسل جدید به نفع کوالکام است.

iPhone SE3

مینگ‌چی کو، افشاگر سرشناس، می‌گوید اپل قصد داشته در گوشی جدید آیفون SE برای اولین بار از مودم 5G اختصاصی استفاده کند. اپل نگران بوده است که مودم اختصاصی‌اش عملکردی هم‌سطح با مودم کوالکام نداشته باشد، به‌همین دلیل قرار بوده این مودم ابتدا در دستگاه میان‌رده‌ی آیفون SE استفاده شود و سپس به آیفون‌های رده‌بالا راه پیدا کند.

لغو عرضه‌ی آیفون SE 4 باعث شده است کوالکام همچنان برای تأمین انحصاری مودم‌ گوشی‌های اپل شانس بسیار بالایی داشته باشد. احتمالا این شرکت مودم 5G گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند نیز تأمین خواهد کرد.

بر اساس گزارش 9to5Mac، اپل و کوالکام در سال‌های اخیر بر سر پتنت فناوری‌های مودم رابطه‌ی پرتنشی داشته‌اند. در نتیجه‌ی چالش‌ها، اپل در نهایت کسب‌و‌کار مودم اینتل را تصاحب کرد، اما همچنان به خرید مودم‌های کوالکام ادامه داد. اپل همچنان به توسعه‌ی مودم اختصاصی ادامه می‌دهد اما احتمالا تا سال ۲۰۲۵ هیچ آیفونی با مودم ساخت این شرکت نخواهیم دید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها