|

لپ تاپ استوک بهتره یا نو؟ استوک دست دوم نیست!

لپ تاپ استوک بهتره یا نو؟ برای دونستن جواب این سوال در ابتدا مزایا و معایب این لپ تاپ ها رو بررسی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در این روزها که قیمت انواع محصولات در بازار مدام در روز در حالا بالا رفتن هست احتمالا گاهی از اوقات براتون سردرگمی پیش اومده باشه که چیکار باید بکنید و خدا نکنه که این وسط نیاز مند خرید یه وسیله ی الکترونیکی مثل گوشی و یا لپ تاپ باشید که دیگه واویلا داره به قدری که قیمت ها مختلف و تنوع ها بالا و بازار در حال نوسانه. اما شمایی که به فکر خریدن وسیله ای مثل لپ تاپ افتادید احتمالا واژه ی استوک به گوشتون خورده باشه و براتون سوال پیش اومده باشه که لپ تاپ استوک بهتره یا نو؟ 

البته که فکر نکنید که منظور از استوک لپ تاپ دست دوم هست! چون قراره در ادامه براتون توضیح بدیم که این تفکر اشتباهه و شاید ما توی ایران برای هر چیزی دست دومی از این واژه استفاده میکنیم ولی در خصوص لپ تاپ، استوک بودن به معنیه استفاده شده بودن نیست. اما حالا در ادامه براتون توضیح میدیم که لپ تاپ استوک چیه و مزایا و معایبی که داره از چه قراره و پاسخ سوال اصلی یعنی لپ تاپ استوک بهتره یا نو رو بهتون خواهیم گفت، پس برای دونستن در این باره با ما همراه باشید.

لپ تاپ46464

لپ تاپ استوک چیه؟

در برخی از مواقع لپ تاپ هایی که به سیله ی نمایندگی و برند سازنده ی اون ها به فروش میره موقع رسیدن به دست فروشنده و یا مصرف کننده مشکل سخت افزاری داره و یا در حین حمل و نقل دچار مشکلات فیزیکی و آسیب به صفحه نمایش شده که این موضوعات باعث میشن که این دسته از لپ تاپ ها مرجوع بشن و خب نمایندگی سازنده ی اون ها بعد از ثبت لپ تاپ مرجوعی اقدام به تعمیر و رفع مشکل موجود در اون میکنه که بعد از این اتفاق دیگه نمیتونه لپ تاپ مورد نظر رو به عنوان یه جنس نو به فروش برسونه و حالا برای جبران ضرر باید یه کاری کنه!

حالا چیکار میکنه؟ نمایندگی میاد و لپ تاپ های اینچنینی رو تحت عنوان استوک و با یه قیمت خیلی پایین تر از حد معمول به فروش میرسونه و حالا چطور میرسه به بازارهایی مثل ایران؟ این لپ تاپ ها به شکل عمده توسط واردکننده ها از نمایندگی خارجی خریداری میشن و بعد توی بازار ایران هم به نسبت با قیمت پایین تری نسبت به همتای ننوی خودشون به فروش میرن.

لپتاپ6464565

 منظور از لپ تاپ استوک همون دست دوم هست؟

در پاسخ به این سوال که لپ تاپ استوک بهتره یا نو یه سوالی که پیش میاد و ما در ابتدا هم جوابش رو دادیم اینه که آیا لپ تاپ های استوک همون دست دوم هستن؟ در قسمت قبلی توضیح دادیم که لپ تاپ استوک به چه نوع لپ تاپ هایی اطلاق میشه اما در تکمیل صحبت هامون باید بگیم که لپ تاپ های استوک وقتی هنوز به نمایندگی مرجوع نشدن و در زمان عرضه به علت مشکلاتشون یا نمیشه به کلی ازشون استفاده کرد و یا خیلی کم استفاده میشن و بعد مرجوع میشن تا تعمیر بشدن و عیب یابی.

اما لپ تاپ های دست دوم اون دسته از لپ تاپ هایی هستن که صاحب قبلی ممکن سال های متمادی اون رو استفاده کرده باشه و یه جورایی تا جایی که تونسته هم پدر لپ تاپ رو درآوورده و بعد از این تصمیم میگیره که اون رو بفروشه که با این حساب میشه گفت که لپ تاپ های دست دوم خیلی بیشتر از استوک ها استفاده شدن، بنابراین باید مواظب باشید که موقع خرید لپ تاپ استوک سرتون کلاه نذارن و لپ تاپ دست دوم رو با این عنوان بهتون بفروشن.

لپ تاپ464964

مزیت هایی که خرید لپ تاپ استوک داره

در پاسخ به این سوال که لپ تاپ استوک بهتره یا نو باید از مزایایی که خرید این نوع لپ تاپ ها دارن براتون بگیم که یکی از اصلی ترین مزیت های اون ها قیمت مناسب تر نسبت به لپ تاپ نو هست و اون دسته از افرادی که میخوان یه لپ تاپ اقتصادی داشته باشن میرن سراغ استوک ها از مهم ترین مزایای دیگه ای که لپ های استوک دارن میشه به کیفیت ساخت اون ها اشاره کرد.

همونطور که احتمالا تا الان فهمیده باشید لپ تاپ های استوک سفارش اروپا هستن و توی کشورهای اروپایی عرضه و به فروش میرسن و مسلما با این حساب خیلی جلوتر و بهتر از لپ تاپپ های ساخت و سفارش آسیا هستن و در نتیجه کیفیت سخت افزاری بهتر و بالاتر و بدنه ی مقاوم تری دارن.

لپ تاپ46565

معایبی که خرید لپ تاپ استوک داره

یکی از بزرگترین معایب خرید لپ های رده استوک دارا نبودن گارنتی معتبر و قابل اتکا هست. به دلیل این که لپ تاپ های استوک رو تعمیر میکنن شرکت های ارائه کننده ی گارنتی اون ها رو ضمانت نمیکنن و در این شرایط فقط خود فروشنده هست که میتونه این محصول رو براتون گارانتی کنه که خیلی ساده بگیم که به این گارانتی اعتباری نیست!

از معایب دیگه ای که لپ تاپ های استوک دارن قدیمی بودن مدلشون هست؛ چون این محصولات قبلا فروخته شدن و مسلما از مدت زمان عرضه شدن اون ها میگذره در نهایت شما نمیتونید انتظار داشته باشه که یه لپ تاپ استوک جدید و به روز داشته باشید و باید قدیمی بودن مدل های اون ها کنار بیاید.

لپ تاپ4646

سخن پایانی/ لپ تاپ استوک بهتره یا نو؟

از قدیم گفتن که هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری و با توجه به مسائلی که گفته شد بهتره که اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید لپ تاپ نو تهیه کنید و در صورتی که مجبور به خرید استوک بودید از اونجایی که به علت نداشتن گارانتی یه مقدار ریسک بالایی داره اول از فروشنده های معتبر لپ تاپ رو تهیه کنید و دوم با فروشنده صحبت کنید که حداقل برای چند روزی از لپ تاپ استفاده کنید و سلامت اون رو خودتون تست کنید بعد اقدام به پرداخت هزینه کنید.

لپ تاپ6464

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی