|

راهنمای خرید گوشی ؛ موقعی که موبایل میخری حواست باشه که با این کلک ها گولت نزنن!

در برخی از مواقع که میخواهید گوشی بخرید یه سری ترفندها وجود داره که بعضی از فروشنده ها با استفاده از اون ها سرتون کلاه میذارن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر زمینه ای که اطلاعات کافی نداشته باشید احتمال این که سرتون کلاه بره خیلی زیاده و ممکن هست که توی دام یه سری از افراد سودجو بیفتید که برای منفعت خودشون حاضر میشن که به شما دروغ تحویل بدن تا یه منفعتی از شما نصیبشون بشه. متاسفانه این موضوع موقع خرید گوشی و وسیله های الکترونی زیاد به چشم میخوره و احتمالا برای خودتون و یا اطرافیانتون دیالوگ هایی مثل: فقط باید رجیسترش کنیم، گلسی که میخواهید چند لایه باشه، یه شوک به به باتریش باید بزنم که بیشتر عمر کنه هزینه ای هم نداره ولی به نفعتونه و...!

ببینید چقدر دیالوگ های زیبا و حساب شده ای تحویلتون داده میشه اون هم با یه لبخند قابل اعتماد و نگاه خیلی ریلکس و اگر شما هم در این زمینه ها اطلاعاتی نداشته باشید دیگه کار تمومه و باید با پولی که در این راه صرف کردید خداحافظی کنید. بنابراین با این مقاله میخواهیم بهتون ترفندهایی رو که برخی از فروشندگان فریبکار برای گول زدن شما استفاده میکنن و بعد از این که شما مغازه رو ترک کردید با همکاراشون به سادگی شما میخندن و مثلا به زرنگی خودشون میبالن رو براتون بگیم که دیگه توی دامی که اینجور افراد طماع پهن کردن نیفتید، پس با ما همراه باشید.

خرید گوشی

گارانتی و رجیستری

ساده ترین موضوعی که با وجود اون شما رو گول میزنن رجیستری کردن گوشیه؛ لازم به ذکر هست که بگیم همه ی گوشی های موجود توی بازار بجز یه سری از آیفون ها گارانتی دارن و کد رجیستری با گارانتی اون ها ثبت شده و در صورتی هم که گوشی گارانتی نداشت یعنی رجیستری هم نداره و اصلا نباید سراغش برید. که با این حساب میشه گفت که شما به هیچ وجه نباید هزینه ی اضافی جهت رجیستری کردن به فروشنده پرداخت کنید.

بعد از این هم که گوشی رو به همراه کد رجیستری و گارانتی روی اون گرفتید چطور رجیستری کردن اون به طور معمول روی جعبه ی گوشی چسبونده شده و اگر هم نبود با یه سرچ ساده میتونید انجامش بدید مثلا یکی از راه های رجیستری کردن گوشی گرفتن کد #7777* هست که از طریق اون وارد سامانه ی همتا میشید و رجیستر گوشیتون رو با وارد کردن کد و ارقام اون انجام میدید.

خرید گوشی

گلس

لوازم جانبی گوشی از مواردی هست که توی اون بسیار میشه قیمت رو بالا و پایین کرد با گفت حرف هایی از قبیل این که اورجیناله، شرکتیه، وارداتیه و... که یکی از این لوازم جانبی ها گلس هست که وقتی گوشی میخرید در بیشتر مواقع بعد از خرید سریع اقدام به خرید گلس هم میکنید و تو مواقعی پیش میاد که شما یه گلس از فروشنده میخواهید و وقتی که قیمتش رو میپرسید میگه 90 تومن و خب شما میگید خوبه و همون رو میگیرید و حالا بعد از نصب کردن گلس نوبت به حساب کردن هزینه اش میرسه یهو میبینید که فروشنده مثلا 450 هزار تومن کارت میکشه و اعتراض که میکنید چی جواب بده خوبه؟

میگه هر لایه 90 تومن و من براتون گلس 5 لایه نصب کردم و اینجوری میشه که شما در عمل انجام شده قرار میگیرید ولی باید بهتون بگیم که گلس ها هم حتی درجه بندی دارن و یه سری از گلس ها فله ای و از چین وارد میشن و بدون هیچ باکس و بسته بندی که خب طبیعتا باید ارزون تر باشن و یه سری از گلس ها هم هستن که پدر و مادر دارند و موقعی که فرشنده میاره کامل میبینید که توی بسته بندی و باکس هست و خیلی باکلاسه که مسلما این ها قیمت بیشتری دارن و به خاطره برندینگ هست این موضوع.

خرید گوشی

شوک شارژ به باتری

این روزا دیگه باتری ها نیازی به شارژ اولیه ندارن و امکان داره که موقع خرید گوشی بعضا با اصطلاح شوک شارژ مواجه بشید و فروشنده بگه که باید به باتری قبل از استفاده کردن شوک داده بشه و با بهونه هایی مثل این که شوک باعث میشه عمر باتری گوشی بیشتر بشه و اگر انجام ندی زود خراب میشه شما رو خام میکنه و بله گوشی رو که بهشون تحویل میدید وقتی میرن که به قول خودشون شوک بدن دو امکان براش وجود داره:

  • اول این که ممکن کابل شارژر و هندزفری و آداپتورتون رو عوض کنن و فیکش رو جای اورجینالش بذارن و یعنی هم ازتون دزدی کنن و هم یه هزینه ی اضافی برای شوک نداده به باتری بگیرن.
  • دوم این که اگر فقط یه ذره ناتو باشن گوشی رو میبرن و بعد از چند دقیقه بدون این که کاری روش انجام بشه میارن و هزینه ی شوک خیالی رو میگیرن!

خرید گوشی

تفاوت قیمتی که بهتون میگن و قیمتی که ازتون میگیرن

یه سری از فروشنده ها هستن که این کلک رو خیلی پیاده میکنن مثلا شما میرید تو یه مغازه ای و گوشی موردنظرتون رو قیمت میکنید بر فرض مثال فروشنده بهتون قیمت میده 15 تومن بعد میرید مغازه ی بعدی و بهتون قیمت میدن 15 و 800 که خب مسلما با خودتون میگید به به 800 تومن ارزون تر بذار برگردم به همون مغازه ی قبلی و خب شما افتادی توی دام و فروشنده سریع گوشی رو میاره و جعبه اش رو باز میکنه که نتونید پسش بدید!

حالا نوبت به حساب کردن میرسه و بله در کمال ناباوری شما 15 و 800 ازحسابتون کم میشه و وقتی اعتراض میکنید با یه سری بهونه مثل این که این مدلش رمش بیشتره و این ها گولتون میزنن بنابراین موقع خرید حتما قیمت رو طی کنید و خیلی واضح و شفاف قبل از این که فروشنده جعبه رو باز کنه مدل گوشی و رمش و قیمت نهایی رو ازش بپرسید تا توی تله نیفتید.

خرید گوشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سکوت تلخ ارسالی در

    کلا کارشون دزدیه دوست من رفتم پیشش گوشی درست کنه بدترش کرد بهترش نکرد هزینه هم زیاد گرفت

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی