|

خوشگلی به چه قیمت؟ هِی خانومی که هر روز پای بساط آرایشی، بیا ببین عاقبتت چی میشه!

لوازم آرایش شما رو خیلی زیبا و جذاب می کند اما استفاده طولانی مدت و روزانه این مواد آسیب های جبران ناپذیری به شما می زند

لینک کوتاه کپی شد
10

در طول تاریخ بشر همواره در پی زیبایی بوده و همواره از زیبایی های اطرافش لذت می برده و سعی می کرده خودش هم زیبا و جذاب باشد. این مهم باعث شد تا به مرور از مواد مختلف برای آراستن و بزک کردن استفاده کند.

به گزارش «شایانیوز» روزانه میلیون‌ها نفر در جهان از یکی از انواع لوازم‌ آرایش بر روی صورت ‎شان استفاده می‎کنند. برخی فقط از این لوازم در زمان مهمانی و عروسی استفاده می‎کنند و برخی دیگر هم در هر زمان و مکانی عادت دارند که به بهانه زیبایی از محصولاتی استفاده کنند که مواد شیمیایی آن دشمن پوستشان است و از عوارض لوازم آرایشی غافل هستند. بسیاری از افراد نمی‎دانند که چطور باید بدون آرایش روز خودشان را سر کنند. با ماهمراه باشید تا با عوارض آرایش زیاد آشنا شوید.

خراب شدن و آلرژی های پوستی

اغلب کرم پودرها پوست را زیبا می کند اما بدون تعارف آسیبی که به پوست میزند بیشتراز فایده آن است .پودرها طولانی مدت و تاشب روی پوست می ماند و از آنجاکه لوازم آرایش حاوی موادشیمیایی هستند این ماندگاری پوست راخراب می کند بنابراین برای یک زیبایی موقتی بطور دائم بخود صدمه نزنید.

وقتی لوازم آرایشی را بصورت میزنید چربی طبیعی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست شسته می شود درنتیجه پوست شل  چروک شده و همین باعث می شود پیر بنظر برسید. افراد سالخورده دنبال راهی برای زنده و نرم کردن پوست هستند درصورتیکه برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست دشوار است بنابراین از آرایش روزانه خودداری کنید تا جوانتر به نظر برسید.

همچنین پارابن موجود در مواد ارایشی ریشه عفونت و آلرژی است (حتی مواد عطری)

side-effects-of-whitening-creams

لوازم آرایش بدترین چیز برای جوش صورت

بدترین چیزی که جوش های روی پوست را تغذیه می کند لوازم آرایش است، لوازم ارایش برای رشد اکنه وجوش فضا ایجادمی کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را کاهش می دهد.

دلربا تر شدن به قیمت آسیب لبها

لبهای نرم و صورتی همیشه زیبا هستند، رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور افراد برای اینکه دلرباتر شوند از رژلب مدت دار استفاده می کنند. این کار درخیلی مواقع به لب آسیب میزند چرا که به واسطه ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگرخیلی اینکار را تکرار کنید به مغز آسیب میرسد و حتی موجب فشار خون بالا و ضعف درهماهنگی عضلات می شود.

2

لاک هایی که ناخن ها را ضعیف و رنگ پریده می کنند

کوتاه کردن ناخن ها قدیمی شده و لاک زدن ناخن مد است؛ ناخن بدون لاک ساده بنظر میرسد. وقتی ناخنها را برای مدت طولانی لاک میزنید ناخن ها به مرور بیرنگ می شوند.

همچنین استفاده بیش ازحد ازمواد مانیکور و پدیکور ناخن ها را ضعیف و شکننده می کند و استون مواد موجود در لاکها به قوت ناخن ها آسیب میزند.

damaged-nails-polish

عفونت و پف چشم

چشم ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند، درست است که آرایش چشم و ریمل مژه ها را زیبا تر می کند اما ممکن باعث ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم اگر هر روز استفاده کنید باعث خارش سوزش، قرمزی، خشکی آب چشم، حساسیت و عفونت می شود. 

علاوه براین اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی زودتر واکنش نشان می دهند هیچکسی تیرگی های زیر چشم را دوست ندارد، مطالعات نشان داده علاوه برخواب نامنظم مواد آرایشی نقش مهمی را درپف زیر چشم دارد که پوشاندن آن با آرایش باعث تشدید می شود.

0c59e58e_a7c0_4a1d_ab10_5f0c5a618a93

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی