|

بهار جون میده مانتوهای رنگی بپوشی؛ اما نه یِلخی! هارمونی رنگارو یاد بگیر بعد سِت بزن

همیشه انتخاب رنگ مانوت و لباس برای خانم ها چالش بزرگی است و دختر خانوم ها برای اینکه بدونن چه رنگ لباس هایی رو با هم بپوشند دچار مشکل اند.

لینک کوتاه کپی شد
7

ست کردن لباس هم جذاب است و هم سخت و خسته کننده! اینکه شما بدانید چه رنگ مانتویی رو با چه رنگ شال و شلواری ست کنید تا جذاب و دلنشین شود چالش بسیاری از خانوم هاست. در واقع انتخاب رنگ مناسب برای آیتم های مختلف کلید موفقیت شما خواهد بود. برای این منظور شاید لازم باشد تا کمی از تئوری رنگ ها بدانید.

به گزارش «شایانیوز» تئوری رنگ در ابتدا ممکن است پیچیده به نظر بیاید، اما با درک اصول اولیه آن شما می‌توانید به راحتی آن‌ را در  کارهایی که به خلاقیت نیاز دارند، استفاده کنید. البته درک تئوری رنگ در ایجاد هارمونی رنگی در طرح‌های شما و اعتماد به نفس شما بسیار موثر واقع خواهد شد.

از کجا بفهمیم چه رنگ‌هایی به هم می‌آیند؟

یکی از راه‌هایی که می‌توانید لباس‌های خود را با رنگ‌های مختلف ست کنید این است که از چرخ رنگ استفاده کنید. در مقاله چرخه رنگ چیست مفاهیم اولیه چرخه رنگ مانند رنگ‌های اصلی، فرعی، گرم، سرد توضیح داده شد.

در ادامه این مقاله به بررسی هارمونی‌های رنگی چرخه‌ی رنگ و نحوه‌ی ست کردن آن‌ها می‌پردازیم. با دانستن این هارمونی‌ها و در دسترس داشتن چرخه رنگ شما می‌توانید لباس‌هایتان را با ترکیب‌های مختلفی کنار هم بچینید و ست کنید.

nody-عکس-مدلینگ-با-مانتو-1634094204

هارمونی رنگ های مکمل چیست؟

رنگ های مکمل دو رنگی هستند که در چرخه رنگ دقیقاً مقابل یکدیگر قرار دارند. این رنگ‌ها معمولا با کنتراست بالا هستند و ممکن است در ابتدا ترکیب آن‌ها به نظر شما خوب نباشد. بنابراین بهتر است سراغ هارمونی‌های کم ریسک‌تری مانند رنگ‌های هم‌خانواده که در ادامه توضیح خواهیم داد، بروید.

رنگ‌های مثل زرد و بنفش، قرمز و سبز، آبی نارنجی جزو رنگ‌های مکمل هستند که یکی از این رنگ‌ها رنگ اصلی است و رنگ دیگر از ترکیب دو رنگ اصلی تشکیل شده است. به طور مثال زرد رنگ اصلی است و رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی تشکیل شده است. رنگ‌هایی مثل قرمز نارنجی و سبز آبی، زرد سبز و قرمز بنفش، آبی بنفش و زرد نارنجی هم مکمل یکدیگر هستند. شما می‌توانید تن‌ها و سایه‌های یک رنگ رو با رنگ مکمل آن ست کنید. یک راه دیگر برای داشتن ست لباس با هارمونی رنگ‌‌های مکمل، استفاده از رنگ‌های خنثی مانند طوسی در کنار آن‌هاست. به‌ طور مثال ترکیب رنگی طوسی و بنفش با رنگ زرد هارمونی زیبایی رو ایجاد می‌کند. 

D9FE6174-34D0-4948-8182-49E190A01103

کدام رنگ ها باهم هارمونی متشابه دارند؟

رنگ‌های متشابه یا هم‌خانواده سه رنگی است که در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار دارند. به طور مثال رنگ زرد، زرد سبز و سبز. اگر می‌خواهید یک ست با ترکیب رنگی کم ریسک داشته باشید، رنگ‌های متشابه بهترین انتخاب برای شماست، چرا که می‌توانید به آسانی به پوششی با ترکیب رنگی چشم‌نواز برسید.

IMG_8963

هارمونی رنگ‌های سه تایی یا مثلثی:

در این هارمونی رنگ‌ها به‌صورت مثلثی و با فاصله یکسان قرار دارند که عبارتند از:

زرد- قرمز- آبی

زرد نارنجی- قرمز بنفش- سبز آبی

نارنجی- بنفش- سبز

قرمز نارنجی- آبی بنفش- سبز زرد

این هارمونی چشمگیرتر از رنگ‌های هم خانواده است و  می‌توانید پوشش‌های درخشان‌تری با این هارمونی داشته باشید.

62935639-3227-4FF3-A3F1-506338872618

 

هارمونی رنگ‌های مکمل شکسته:

هارمونی مکمل شکسته، متشابه هارمونی رنگ‌های مکمل است با این تفاوت که به جای دو رنگ، سه رنگ داریم. این هارمونی شامل یک رنگ به عنوان رنگ اصلی انتخاب می‌شود و دو رنگی است که در چرخه رنگ همجوار رنگ مکمل آن هستند که عبارتند از:

زرد، آبی بنفش، قرمز بنفش

نارنجی، آبی بنفش، سبز آبی

قرمز، سبز آبی، سبز زرد

آبی، زرد نارنجی، قرمز نارنجی

سبز، قزمز نارجی، قرمز بنفش

بنفش، زرد نارنجی، زرد سبز

D9FE6174-34D0-4948-8182-49E190A01103

هارمونی رنگ‌های چهارتایی

اگر اهل مانتو های رنگ رنگی هستنید و دوست دارید پر رنگ و شلوغ باشید می توانید در انتخاب رنگ لباس هایتان از هارمونی های چهارتایی استفاده کنید البته استفاده از این هارمونی ها کمی ریسک دارد و ممکن است نتیجه آن طور که دوست دارید مطلوب نباشد.

هارمونی رنگ مربعی:

هارمونی رنگ مربعی دارای ۴ رنگ با فواصل یکسان از یکدیگر می‌باشد که عبارتند از:

زرد+ قرمز نارنجی+ بنفش+ سبز آبی

زرد نارنجی+ قرمز+ آبی بنفش+ سبز

نارنجی+ قرمز بنفش+ آبی+ سبز زرد

این هارمونی پر جنب و جوش و متعادل است اما اگر به دنبال پوششی با کنتراست بالاتر هستید، سراغ هارمونی رنگ مستطیلی بروید.

5256F63A-6391-4AE3-A8E3-71DAD5924F5D (1)

26_modelmanto14

هارمونی رنگ مستطیلی: 

هارمونی رنگ مستطیل دارای ۴ رنگ است که در فواصلی به شکل مستطیل از هم قرار دارند. این هارمونی به شما کمک می‌کند دو جفت رنگ مکمل را انتخاب کنید که به خوبی با هم ست می‌شوند و ترکیب‌های هماهنگ و متناسبی را به وجود می‌آورند. هارمونی رنگ مستطیل عبارتند از:

زرد نارنجی+ زرد سبز+ قرمز بنفش+ آبی بنفش

سبز زرد+ سبز آبی+ قرمز بنفش+ قرمز نارنجی

سبز آبی+ آبی بنفش+ زرد نارنجی+ قرمز نارنجی 

10

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها