|

عزیزم مانتو خوشگلِ تو هر جایی نمیتونی بپوشیا! اصول داره، مکان داره بیا بِگمت!

خوبه که موقع پوشیدن مانتو حواستون باشه که کجا دارید می رید و با چه کسی قرار دارید. اگه نمی دونید هر مانتو رو کجا بپوشید با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
3

تاحالا شده میخواین برین یه جای خاص نمیدونید چه مانتویی بپوشین ما تو این مقاله تا حدودی کمکتون می کنیم چه مانتویی بپوشید. ولی در اصل خودتون باید باب سلیقه خودتون لباس بپوشین این آیتم ها فقط پیشنهاده امیدوارم دوسش داشته باشین.

به گزارش «شایانیوز» قبل از اینکه بریم سراغ اصل داستان این نکته رو به یاد داشته باشید که برای استایل روزانه هر چقدر ساده تر و راحت تر لباس بپوشین بهتره مثلاً شومیز، شومیز وست، کت شلوار اورسایز و لباس هایی از این دست بپوشید. برای مهمونیاتونم دیگ باید سنگ تموم بزارید مانتوهایی که خرج کار توشون استفاده شده، مانتو سنتی های شیک، کت شلوار و .....

Untitled-4-5

مانتو عروسکی مناسبه قرارهای عاشقانه و دورهمی های دوستانه

مانتوهای عروسکی واسه خانومای جَوون خیلی خوشگل میشه و رنگای مختلفی هم داره. این مانتو ها معمولا به صورت چین دار هستن که حالا بسته به مدلش کم و زیاد میشه و ظاهری عروسکی و ناز داره و مناسب برای مثلا مکان های اداری نیست اما در عوض گزینه ای دوست داشتنی برای دورهمی و کافه و البته قرارهای عاشقانه می باشد.

مانتو عروسکی رو با چی ست کنیم؟

این مانتوها بیشتر کوتاهند و دارای پف و چین زیاد. جنسشون اغلب الیاف طبیعی، لینن، کرپ حریر، داکرون است و طرح ها و رنگ های شاد و جذابی دارن. ست کردن این مانتوها هم خیلی کار سختی نیست و شما می تونید مانتو عروسکی رو با شلوارهای جذب، مام استایل، بوت کات و حتی واید لگ بپوشید. برای پا پوش هم می تونید از صندل، کفش های پاشنه بلند یا حتی کتونی هم استفاده کنید. توضیحات بیشتر تو مقاله " مانتو عروسکی رو چجوری و با چی ست کنم" می تونید بخونید.

IMG_20220227_130926

مانتوهای سنتی مناسبه مهمونی هاتون؛ هم خودمونی و هم رسمی

اگر دوست دارید خانومانه به نظر بیایید و به قول معروف جا افتاده و پخته باشید حتماً به سراغ مانتوهای سنتی بروید. مانتوی سنتی در واقع لباسی است که از قوانین طراحی و دوخت مانتو با الهام از لباس های سنتی و محلی زنان ایرانی در طرح، نقش و دوخت پیروی می کند. تنوع بالای مانتوهای سنتی باعث شده که بتوان از آ ن ها در هر نوع مراسم و مهمونی استفاده کرد.

برای انتخاب مانتو سنتی به لاغری و چاقی، بلندی و کوتاهی تون توجه کنید!

مانتوهای بلند سنتی برای خانم های قد بلند و خانم هایی که دارای قدی متناسب هستند می تواند انتخاب مناسبی باشد همچنین این مدل مانتوها در صورتی که با کفش های پاشنه بلند پوشیده شوند می توانند برای خانم های قد کوتاه نیز مناسب و ایده آل باشند و بهتر است خانم هایی که قدی کوتاه دارند بلندی قد مانتوهای سنتی را تا زیر زانوی خود انتخاب کنند.

مانتوهای سنتی دارای طرح های ریز و درشتی هستند و اگر شما دارای اندامی چاق هستید بهتر است مانتوهای سنتی با طرح های ریز را برای پوشیدن انتخاب کنید و اگر اندام شما لاغر و یا متناسب است می توانید از مانتوهای سنتی با طرح های ریز و درشت استفاده کنید.

IMG_20220224_125611

مانتو ژاکارد مناسبه مراسم های رسمی و باکلاس!

مانتو ژاکارد بیشتر جزء مانتوهای مجلسی به شمار می رود و شما می توانید از این طرح مانتو در پوشش خود استفاده نمایید و استایلی لاکچری تر داشته باشید.

مانتو ژاکارد مشکی جزو لباس هایی است که رقابت بسیار زیادی را با لباس های شب دارد و از این انتخاب بسیار مناسبی برای مراسم های رسمی و های کلاس محسوب می شوند.

nody-مدل-مانتو-با-پارچه-ژاکارد-چشمی-1626094310

پارچه ژاکارد یه پارچه خاص!

ویژگی بارز پارچه ژاکارد، طرح و نقش بافته شده درون پارچه هست و این طرح ها و نقش ها به هیچ عنوان با رنگ و چاپ و گلدوزی و ... روی پارچه ایجاد نشده اند بلکه مستقیما در فرایند تولید و بافتن پارچه ایجاد شده اند. به همین دلیل هست که پارچه های ژاکارد معمولا از هر دو طرف پارچه، دارای طرح و نقش هستند.

از انجایی که پارچه های ژاکارد ایستایی خیلی خوبی دارند و جز پارچه های سفت و محکم طبقه بندی میشن، برای دوخت مانتو و لباس مجلسی گزینه مناسبی هستند و تو تن هم خیلی سفت و خوب وایمیسته.

شومیز خوراکه کارهای روزانه، مثل خرید و کافه

شومیز هم راحته هم شیک و زیبا و ست کردنش هم خیلی آسونه پس شما می تونید برای کارهای روزانه مثل خرید، قرارهای معمولی و حتی کافه گردی با دوستاتون ازش استفاده کنید. در واقع این روزها شومیز کاربردی ترین آیتم تو کمد یه دختر خانومه! اگه نمی دونید که شومیز رو چطور میشه ست کرد و ایده ای برای ساختن استایلتون ندارید حتما به شما توصیه می کنیم مقاله "شومیز رو چطور ست کنیم؟" ما رو از دست ندید.

شلوار+بگی+با+شومیز

مهم ترین نکته در انتخاب شومیز اینِ که حتما باید سایزتون باشه پس شومیز هایی که خیلی تنگ یا خیلی آزاد هستند انتخاب مناسبی نیستند. بعد از انتخاب سایزتون باید رنگی رو انتخاب کنید که با رنگ پوستتون هماهنگی داشته باشه بعد برید سراغ مدل، اونی رو انتخاب کنید که با اندامتون تناسب داشته باشه. اگه دوست دارید تو این زمینه بیشتر بدونید مقاله "شومیزِ مناسبِ اندامتُ انتخاب کن" رو از دست ندید.

وست چیه و با شومیز چه فرقی داره؟

شومیز رو که حتماً می شناسید اما اگه نمی دونید وست چیه باید بگیم که وست هم همون جلیقه خودمونِ که به صورت جلو باز دوخته میشه و با دکمه یا زیپ بسته میشه. وست لباسِ راحتیه که به سادگی میتونید اون با آیتم های مختلف ست کنید پیشنهاد می کنم مقاله "وست و شومیز بپوش البته اینجوری که بهت میگم" رو حتماً حتماً بخونید.

275978893_350518390396031_6178586615864908804_n

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها