|

تو که چشمات خیلی قشنگه تو که چشمات خیلی درشته...؛ حیف نیست اینجوری آرایشش نکنی؟

رایش چشم های درشت اصول و ترفندهای ریز و درشتی دارد که در صورت عدم رعایت هرکدام از آن‌ها، چشم‌های‌تان ریزتر به نظر خواهد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش و میکاپ حرفه‌ای صورت، توجه به شکل و رنگ اعضای چهره است. در نظر گرفتن این موارد باعث می‌شود آرایش شما بسیار زیباتر به نظر رسیده و جذابیت ذاتی و طبیعی چهره‌تان در اثر آرایش کم نشود. 

به گزارش «شایانیوز» چشم‌های درشت به خودی خود زیبا هستند و یک نعمت خدادادی محسوب می‌شوند و خانم‌هایی که چشمان درشتی دارند، می تونند با آرایش درست و مناسب چشم هاشون زیبایی صورت خود را تقویت کنند. افرادی که چشم‌های کوچکی دارند، می‌توانند با بهره گیری از یکسری تکنیک‌ها و ترفندها آنها را بزرگ‌تر نشان دهند.

اگر شما با وجود داشتن چشم بزرگ، نمیتوانید آنها را به خوبی آرایش کنید پیشنهاد می کنم این مقاله ما رو از دست ندید. چرا که ما به شما ترفندهای مهم برای آرایش چشم درشت و بزرگتر کردن آنها را به صورت حرفه ای آموزش می‌دهیم و همچنین نمونه هایی از چشم‌ها را به شما نشان خواهیم داد تا از آنها برای میکاپ خود استفاده نمایید.

maxresdefault

مقایسه آرایش صحیح و اشتباه چشم های درشت

- آرایش چشم درشت را با کشیدن ابروها شروع کنید

در مرحله اول، با مداد یا ریمل ابرو کمی به ابروهای‌تان حالت دهید و آن‌ها را کمی پهن‌تر کنید. این کار در آرایش چشم درشت و گرد باعث می‌شود که درشتی طبیعی چشم‌های‌تان حفظ شده و چشم‌های اولین چیزی باشند که در نگاه اول دیده می‌شوند. برای کشیدن ابروها دقت کنید که ابروهای‌تان را باید کاملا صاف نگه دارید (بدون اخم یا چین خوردگی). در نهایت حتما از شانه ابرو استفاده کنید تا رنگ مداد یا ریمل کاملا با رنگ طبیعی ابروها یک دست شود.

ezgif.com-gif-maker (22)

- روی پلک‌ ها پرایمر بزنید

استفاده از پرایمر در آرایش چشم های درشت کمک می‌کند که سایه مدت زمان طولانی‌تری روی پلک‌ها دوام داشته باشد. با براش آرایشی مخصوص این کار، پرایمر را با حرکات دایره‌ای روی پلک‌ها بزنید. همچنین ناحیه بین ابرو و پلک را با پرایمر پر کنید. این قسمت در آرایش چشم درشت نقش کلیدی دارد.

برای+یک+آرایش+خوب+بدون،+زیر+سازی+سایه+نزنید

- کانسیلر رو اصلاً فراموش نکنید

یک لایه کانسیلر کمک می‌کند که هرگونه تغییر رنگ غیرطبیعی در این ناحیه پوشانده شود.مثلاً حلقه های تیره زیر چشم، می‎تواند چشم را کوچک‌تر نشان دهد. برای از بین بردن سیاهی و تیرگی‌های پاییین چشم‎ها، چیزی بهتر از کانسیلر نیست. حلقه های تیره زیر چشم با کانسیلر در رنگ‌های آبی و نارنجی پنهان می شوند.

البته کاربرد کانسیلر تنها به پوشاندن تیرگی دور چشم ختم نمی‌شود و به عنوان مثال می‌توانید در پایان آرایش هم اگر مقداری ریمل یا خط چشم زیر چشم‌های‌تان ریخت، آن را با کانسیلر بپوشانید. مقداری کانسیلر با حرکات ضربه‌ای به زیر چشم‌ها بزنید؛ سپس دست‌های‌تان را بشویید و با انگشت‌ها کانسیلر روی پوست‌تان را با کرم پودر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید از یک براش کوچک هم استفاده کنید.

concealer-article

- رنگ سایه چشم را بادقت انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش چشم درشت و گرد انتخاب رنگ سایه چشم است. بسته به اینکه چشم‌های شما چه فرم و حالتی دارد، باید از رنگ‌های مختلف سایه چشم استفاده کنید. به عنوان مثال برای آرایش چشم درشت و کشیده (اصطلاحا چشم بادامی) از یک سایه مات قهوه‌ای مایل به خاکستری روی پلک و یک رنگ مات‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده کنید. برای آرایش چشم درشت و برجسته هم بهتر است از سایه‌های تیره رنگ استفاده کنید تا عمق و اندازه چشم طبیعی‌تر به نظر برسد.

Untitled (1)

چه رنگ سایه هایی مناسبه؟

به طور کلی رنگ‌های تیره برای آرایش چشم درشت مناسب‌تر است. اما اگر چشم‌های‌تان بیش از حد بزرگ است و می‌خواهید با آرایش آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهید، از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از یک سایه سفید و روشن در برخی نقاط می‌تواند جلوه زیباتری به چشم‌های شما ببخشد. برای این کار سایه‌ای یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان انتخاب کنید و کمی از آن را روی استخوان ابرو و مجرای اشک بزنید.

IMG_8773

- خط چشم مناسب برای آرایش چشم های درشت

یکی از مواردی که در ارایش برای چشم های درشت باید بادقت و اصول خاصی انجام شود، کشیدن خط چشم برای چشم های درشت است. خط چشم چشمان درشت را می‌توانید با  مداد و خط چشم جامد یا مایع بکشید و این مورد تنها به سلیقه و مهارت شما در آرایش کردن بستگی دارد.

به طور کلی بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید؛ مگر اینکه چشم‌های شما مشکی باشد. ترجیحا برای آرایش چشم درشت و مشکی از خط چشم مشکی استفاده نکنید؛ به خصوص اگر رنگ پوست روشنی دارید. برای آرایش چشم مشکی درشت بهتر است به جای کشیدن یک خط چشم مشخص، با سایه یا مدادهایی به رنگ خاکستری یا دودی هاله‌ای پشت چشم و زیر چشم بکشید.

banner

- ریمل، مرحله آخر در آرایش ساده چشم درشت شماست

قبل از ریمل زدن با فرمژه مژه‌های‌تان را حالت دهید. فرمژه را چند ثانیه نگه دارید و با انگشت‌تان کمی مژه‌ها را خم کنید. البته این کار برای شما ضرورتی ندارد و تنها به درشت‌تر به نظر رسیدن چشم‌ها کمک خواهد کرد. در نهایت ریمل بزنید. برای ریمل زدن چشم‌های گرد و درشت بیشتر باید بر گوشه‌های بیرونی چشم‌ها متمرکز شوید؛ چرا که استفاده زیاد از ریمل در وسط چشم، باعث گردتر به نظر رسیدن چشم‌ها می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید گردی و درشتی چشم‌ها بیشتر دیده شود، بیشتر ریمل را در وسط و در صورتی که می‌خواهید چشم‌های درشت‌تان کشیده‌تر شوند، گوشه‌های بیرونی چشم را بیشتر ریمل بزنید.

در انتها هم یک ویدیو آموزشی که می تونید تمام نکات گفته شده تو این مقاله رو ببینید و تو آرایش تون ازش استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها