|

سارای گرجی نه تنها تو سریال خوبه بلکه اینستام جزو ذخایر ملیه؛ جیران واقعیته یا تخیل؟

fateme masoudifar shayanews

نقش سارای گرجی در سریال جیران درسته که پر هیاهو نیست اما جلب توجه بسیار زیادی داشته حالا میخوایم نگاهی به صفحه اینستاگرام وی بی اندازیم!

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- این روزا دو تا سریال حسابی سر و صدا کردن، یکی "جیران" و دیگری "یاغی"! اما ما در این مطلب میخوایم که درباره جیران بگیم که با فیلم نامه ای که داشته و داستان های حرمسرای ناصرالدین شاه حسابی مخاطب رو به خودش جذب کرده. احتمالا شما هم از قبل شنیده بودید که ناصرالدین شاه به زنان زیادی که داشته معروف بوده و خب این سریال هم قصد نشون دادن چنین چیزی رو داره و خب قرار نیست همیشه موضوع فیلم و سریال ها یکی باشن و اجتماعی! در جیران بازیگر تازه شناخته شده ای به نام فاطمه مسعودی فر است که نقش سارای گرجی را دارد. فاطمه مسعودی فر با همین سریال تونست هواداران زیادی رو جذب خودش کنه و در حال حاضر نیز 70 هزار دنبال کننده داره که دوست دار خانوم بازیگر شدن!

البته که نوع گریم و لحن صحبت و لهجه ای که سارای گرجی داره باعث شده تا مخاطب خیلی زود از فاطمه مسعودی فر خوشش بیاد و پیگیرش بشه. فاطمه خانوم مسعودی فر ابتدا با تئاتر فعالیت خود را شروع کرد و سپس وارد صدا و سیما شد. چنین سریال هایی همانند جیران که هم موضوع جالبی برای مخاطب دارند و هم کلی بازیگر جذاب دارند میتونن سکوی پرتاب بسیار خوبی برای بازیگران نوپایی همچون فاطمه مسعودی فر باشند.

در ادامه چند تصویر زیبا از سارای گرجی اما نسخه اینستاگرامیش رو ببینیم تا بیشتر با خانوم بازیگر آشنا شیم!

Untitled

Untitled

Untitled

داستان حرمسرای ناصرالدین شاه در جیران واقعیته یا تخیل؟!

جیران این روزا خیلی سر و صدا داره . از برخی از سکانس های مثبت 18 بگیر تا آرایش خانومای حرمسرا و داستانی که کمی تا قسمتی از تخیل نویسده درش قاطی شده و به کلی تاریخ رو تغییر داده. البته که شاید هم بشه گفت همیشه قرار نیست تاریخ دقیقا همانطور که بوده نمایش داده بشه و با توجه به سلیقه مخاطب دستی هم توش برده شه بد نیست اما خب از بدی هاشم اینه که خیلی از مخاطبین که تاریخ ناصر الدین شاه رو نمیدونند، داستان جیران رو باور می کنند که واقعی بوده!

علیرضا داوودزاده، تاریخ‌پژوه و مدرس دانشگاه در صفحه اینستاگرام نگاهی به تاریخ ایران و جهان گفته که در سریال «جیران» تصویر درستی از شخصیت ناصرالدین‌شاه به نمایش گذاشته نشده است. او گفته: « درست است که شخصیت ناصرالدین شاه آدم بی‌اراده و خوش‌گذرانی بوده اما بهرحال نزدیک به پنجاه سال سلطنت کرده و توانسته قدرت را در دستانش نگه دارد. او سیاست را می‌شناخته آدم باهوشی بوده. اینطور نیست که همینطور بنشیند و از هیچ چیز خبری نداشته باشد و اطرافیانش هرکاری می‌خواهند انجام دهند.»

Untitled

این مدرس تاریخ توضیح داده که در تصویر تاثیر زنان در دربار هم اغراق شده است. او گفته: «زنان درباری از دوران باستان تا معاصر تاثیرگذار بوده‌اند، اما دیگر نه به حدی که در سریال «جیران» نشان داده شده است. این تاثیر بیش از حد پررنگ شده. انگار هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه مهدعلیا یا یکی از زنان در آن دخالتی داشته باشد.»

این تاریخ‌دان گفته که در آن دوران دخالت روس و انگلیس در امور کشور بسیار زیاد بوده اما در این سریال اشاره‌ای به آن نشده است.

درباره وضعیت کاخ گلستان در ابتدای سلطنت ناصرالدین‌شاه هم گفته: «خیلی از بخش‌های کاخ گلستان آن زمانی که این داستان دارد روایت می‌شود یعنی در اوایل دوره ناصرالدین شاه اصلا وجود نداشته‌اند. مثلا ساختمان شمس‌العماره که بارها در سریال نشان داده شده، سال‌ها بعد از مرگ جیران ساخته شده است.»

او گفته ماجرای عشق ناصرالدین‌شاه به جیران واقعی است و نام اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه دختری به نام جیران بوده است. مهدعلیا و زن‌های عقدی سریال هم واقعی هستند و در شخصیت‌پردازی‌شان هم سعی کرده‌اند نیم‌نگاهی به شخصیت‌های واقعی داشته باشند اما مثلا شخصیتی مثل سیاوش کاملا خیالی است.

Untitled

بیوگرافی فاطمه مسعودی فر یا همون سارای گرجی

فاطمه مسعودی فر بازیگر ۲۶ ساله سینما و تلویزیون کشورمان است که به تازگی در سریال جیران در نقش سارای گرجی مقابل دوربین رفته است. او کار هنری خود را با بازی در تئاتر از سال ۱۳۹۴ آغاز و از سال ۱۳۹۸ را با فیلم "پوست" به سینما پیوست که اتفاقا برای نقش آفرینی در این فیلم سینمایی نامزد اخذ جایزه برترین بازیگر زن از سوی جشن حافظ گردید.

وی تحصیلات خود را در رشته ی ادبیات انگلیسی به پایان رساند، اما برای حرفه ی خود وارد دنیای هنر در عرصه ی تئاتر، تلویزیون و سینما شد. فاطمه خانم خواهری بزرگ تر از خودش به نام نازی دارد که خانواده ی ۴ نفره آنها را تشکیل می دهد.

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها