|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن کابینت؛ با چیز میزای خیلییی راحت کابینت سفیدتو برق بنداز!

آشپزخونه قلب خونه هستش و کابینتاش نیز قلب تر؛ به همین جهت تمیزی و آلوده نبودن اونها اهمیت زیادی داره که اینجا کلی ترفند برای تمیزیشون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خونه برای هر خونواده ای مهمه چرا که اصلا سر و شکل یه خونه به هر شکل که باشه نشون دهنده زیبایی و میزان تمیزی و حتی نوع اخلاقیات اون خونواده هستش. البته که موارد گفته شده بر این نظر است که خونه شما به چه میزان سلیقه درش بکار برده شده و یا اصلا به تمیزی اون توجهی دارید؟ خونه کوچیک و یا بزرگ بودنش اهمیتی نداره و اون چیزی که جذابش میکنه در هر حالت، آراستگی و تمیز بودنشه!

اما در این بین میدونید که آشپزخونه قلب هر خونه ای هستش و اگه این فضا به درستی و سر تایمش تمیز نشه حس بدی رو هم به خونه هم به اعضای خونه القا میکنه. مثلا دیدین رو اوپن پر از وسیله که میشه چطور حس شلوغی به آدم دست میده؟! و یا مثلا کابینت ها کثیف شده باشن به چه شکل حالتی چِندش طور به خانوم خونه دست میده؟ کمی قبل تر گفتیم تمیزکاری باید به موقع انجام بشه که خب مثلا یکیش همین کابینت ها هستند که اگه همون لحظه لکه گیری نشن به مرور روشون کثیفی میمونه و میشه یه لایه سرسخت، به خصوص اگه رنگش روشن باشه!! 

حالا در این مطلب ما میخوایم در رابطه با همین موضوع صحبتی داشته باشیم تا اگه شما هم  خانومی هستید که از لکه های روی کابینت روشنتون خسته شدین و نمیدونین چیکار کنین، آنن فانن اونهارو با این ترفندا از بین ببرین و درست مثل روز اولشون کنید.

unknown_324715051_224730079979137_5639013426911266300_n

یه ترکیب ساده و دم دستی ولی کار راه بنداااز!

کثیف شدن کابینت ها در گام اول به فضایی که هستش ربط داره. یعنی مثلا اگه کابینت برای بالای اجاق گاز هستش قطعا با مورادی مثل روغن های پرت شده و یا تکه های غذا و جوشاندن مواد غذایی و ... آلوده شده به همین جهت ابتدا باید با مایع ظرفشویی به جون اونها بیوفتیم! البته که کار آسونیه چرا که مایع ظرفشویی رو با آب مخلوط میکنید و دستمال رو در این ترکیب نمدار می کنید. اگر چنین مرحله ای رو رفتین پس نخستین گام به سمت تمیز کردن کابینت هارو به خوبی انجام دادین چرا که مایع ظرفشویی روغن و چربی رو به خودش میپچسونه و اونهارو از سطح جدا میکنه. اگر هم نیاز به تمیز کردن عمقی تر بود بهتره که از برس های پرزی استفاده شود که حلاااله مشکله.

9-9-min-2

با یه ترکیب دیگه اینبار با سرکه بترکون! دو تا پیس پیس و تمااام

از دیگر راه حل های جواب برای این کار، سرکه و آب هستش که شما میتونید با استفاده از ترکیب مساوی این رو یه حلال مشکلِ دیگه برای خود بسازید. برای این کار کافیه تا آب و سرکه رو در بطری اسپری بریزید و بر روی مناطق آلوده پیس پیس بپاشید! پس از اینکه کمی تا قسمتی مرطوب شدن، با استفاده از یک پارچه نرم مایع رو پاک کنید.

البته که برای این حرکت و اینکه میزان کثیفی زیاد باشه لازم باشه که چند بار اون رو انجام بدید؛ اما بدونید و آگاه باشید که سرکه یک ابزار نظافت قدرتمنده که میتونه کابینت های شمارو برق بندازه.

unknown_324548766_183972210906771_8313563342785645597_n

جوش شیرین میتونه غزل خداحافظی رو برای آلودگی کابینتا بخونه

اما برخی از کابینت ها هم هستن که چوب نیستن که مثلا به رنگ سفید رنگ شده باشند بلکه جنس لمینتی دارن و مراقبت خاص خودشون رو میخوان. بهترین روش برای تمیز کردن کابینت‌های سفید، به ماده‌ی سازنده‌ی اونها بستگی داره.

جوش شیرین کلا از مواردی هستش که برای تمیز کردن خیلی چیز ها بدرد میخوره و خودش رو ثابت کرده! برای کابینت های سفید لمینت ترکیبی شامل یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه لیتر آب گرم رو درست کنید، بعد اجازه بدین تا جوش شیرین کاملا خودش رو در آب حل کنه، سپس از پارچه ای نرم برای مرطوب کردن و کشیدن بر روی کابینت ها استفاده کنید تا دوده و آلودگی غزل خداحافظی رو بخونن!

بعد از انجام این کار مطمئن شوید که پارچه رو کاملا آبگیری کردید تا آب اضافه ای بر روی درها باقی نمونه چرا که کابینت های لمینت به شدت نسبت به آب حساس هستند!

unknown_323818965_746113490264660_7250911895322010763_n

غول تمیز کننده ها اومد، وایتکس! ولی اینجوری که میگم

در این مرحله شاید استفاده از پاک کننده ای که میخوایم بگیم ضرری فراوون داشته باشه برای دست، اما پاک کننده ای به شدت قدرتمنده که میتونه در عرض چند ثانیه زردی جای زردچوبه و زعفران و کثیفی و خلاصه هر چیزی که فکرشو کنید رو پاک کنه.

وایتکس! بله وایتکس رو همه ما میدونیم که خیلی خفنه و خوب پاک میکنه اما بهتره بدونید استفاده از ترکیبی همچون مایع ظرفشویی و وایتکس و آب میتونه یه پاک کننده درجه یک باشه. البته که نسبتشون هم مهمه و میزان مایع ظرفشویی و وایتکس هر دو به میزان کم و مساوی باشه، بعد بقیه پیاله خود را با آب پر کنید و هم بزنید.

این ترکیب رو با اسکاجی بسیار نرم و یا اسفنج و دستمال میتونید بر روی کابینت بکشید و اینجاست که جلو روی خودتون زردی ها تبدیل به سفیدی میشن و کابینت میشه مثل روز اولش و بعد با دستمال اونهارو از رو کابینت پاک کنید. البته که فراموش نشه از دستکش ایتفاده کنید تا آسیبی به پوست نزنه.

615978046f50a

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی