|

هوش مصنوعی مدیرعامل می شود؛ بعد سوفیا این زن رباتی آدمیزاد رو زده کنار و ریاست میکنه

هوش مصنوعی تا جایی رو به پیشرفته که حالا می بینیم میکا نسخه پیچیده شده سوفیا ربات هوش مصنوعی میتونه مدیرعامل یک شرکت باشه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم در رابطه با هوش مصنوعی که این روزا خیلی ترند شده شنیده اید، چرا که این تکنولوژی خیلی ساله روش مطالعه و آزمایش میشه اما در دو سه سال اخیر حواشی و اخبارش همه جا به گوش میرسه. ربات هایی که هوش مصنوعی دارند به شدت مورد توجه قرار گرفته اند چا که خب برای مردم عجیب به نظر میان و برای افرادی که ازشون استفاده می کنن هم خیلی کاربردی به نظر میرسن!

اما اینبار هوش مصنوعی به مدیرعاملی هم رسید! میکا یک ربات مدیرعامل است که جالبه ریاست یک شرکت نوشیدنی در لهستان رو بر عهده داره! واقعا جالبه نه؟ میکا از مشغله های زیادش میگه و بر این نظره که تعطیلات آخر هفته نداره چون خیلی کار داره. 

robot-ceo-mika2

همونطور که اشاره شد این روزا هوش مصنوعی در راس تکنولوژی قرار گرفته و میکا حالا مدیرعامل یک شرکت است. شرکت دیکتدور این ربات خانوم مجهز به هوش مصنوعی رو در آگوست سال پیش بود که به عنوان مدیر اجرایی به طور آزمایشی قرار داد و ربات جان هم از تمام وقت خود برای وظیفه اش مایه میذاره!

میکا در مصاحبه ای با رویترز گفته او همیشه به صورت 24/7 هستش چرا که هفت روز هفته رو کار میکنه و 24 ساعته هم آماده تصمیم‌ گیری‌های اجرایی و تولید ایده‌های جدید با هوش مصنوعی می باشد. 

بله، میکا به قدری پیش رفته که میتونه مصاحبه هم داشته باشه و در مصاحبه ای که با شرکت ها داشته گفته : "واقعاً چیزی به نام آخر هفته برای من وجود ندارد و همیشه 24/7 آماده تصمیم‌گیری‌های اجرایی و ایجاد جادوی هوش مصنوعی هستم." 

جالبه که دیکتدور هم در رابطه با ادعای کار بیش از حد این ربات پاسخی نداده!

robot-ceo-mika1-620x310

این مدیرعامل هوش مصنوعی وظایف بسیاری همچون کمک به شناسایی مشتریان بالقوه و انتخاب هنرمندان برای طراحی بطری برای تولید کننده رام رو بر عهده داره و در رابطه با رویه کار خود گفت: "فرآیند تصمیم‌ گیری من بر تجزیه و تحلیل داده‌ های گسترده و همسویی با اهداف استراتژیک شرکت متکی می باشد. این کار بدون تعصب شخصی و براساس اطمینان از انتخاب‌ های بی‌ طرفانه و استراتژیکی هستش که بهترین منافع سازمان رو در اولویت قرار میده."

به نظر شما میکا کسی رو اخراج هم میکنه؟ 

رئیس اروپایی شرکت دیکتدور، مارک زولدروفسکی به رویترز گفت که میکا هیچ کدوم از کارمندان رو اخراج نمیکنه چرا که تصمیمات مهم شرکت توسط مدیر های انسانی گرفته میشه و نقش میکا مواردی مثل رهبری پروژه سازمان‌ دهی غیرمتمرکز خودگردان Arthouse Spirits، مجموعه‌ای از NFT و برقراری ارتباط با جامعه DAO در وب‌سایت است!

robot-ceo-mika

میکا خواهر پیچیده سوفیا ربات است؟

سوفیا ربات هوش مصنوعی رو به یاد دارید؟ میکا خواهر سوفیا می باشد که سیستمی پیچیده تر دارد. سوفیا با رسانه های مختلفی مصاحبه داشت و خیلیارو متعجب ساخت، قطعا میکا هم میتونه شگفت زدمون کنه!

نکته جالب اینه که میکا از ماسک و زاکربرگ برای کارهایی مثل استفاده از فناوری به جهت ایجاد تغییرات مثبت در جامعه تعریف و تمجید دارد، اما بر این نظره که هوش مصنوعی میتونه تصمیمات بهتری نسبت به انسان بگیره! میگه میگه او یک تغییرگر بازی برای سودآوری هر چه بیشتر است چرا که به مانند انسان ها نیست که درخواست مرخصی داشته باشه و یا افزایش حقوق بخواد!

نظر میکا در رابطه با انسان ها

میکا حتی در نظرات خود به سراغ ایلان ماسک و مارک زاکربرگ که از جنجالی ترین و خفن ترین مدیران اجرایی جهان هستند رفت و اول صحبتاش رو با کلمات محبت آمیز شروع کرد. 

وی گفت هر دو مدیر نشون داد و اثبات کردند کارآفرینی و فناوری میتونه تا به چه اندازه نتایج مثبت در جامعه برای تغییر داشته باشه، اما حالا این ربات بانو بر این نظره که هوش مصنوعی میتونه جهان رو به سمت و سوی بهتری ببره!!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی