|

(عکس) سبزه گره زدن الناز شاکر دوست در 13 به در لاکچری!

الناز شاکردوست تصویری از سبزه گره زدن سیزده بدر را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

الناز شاکر دوست در روز طبیعت عکسی از سال های گذشته خود را که در حال گره زدن سبزه بود استوری کردن و نوشت:

«یادم میاد سالـها پیش سیزده بدر ،اونقدر تعداد آرزوهام زیاد بود که دلم مى خواست تمام سبزه هاى دنیا رو گره بزنم.

امـروز مدت ها زمان برد براى پیداکردن فقط یک آرزو، نه اینکه آرزوهایم برآورده شده باشد نـه، ولى دیگر دلـم بى آرزو شده و این انسانِ بى آرزو مرا میترساند.»

elnazshakerdoost-grass-1

راز گره زدن سبزه های نوروزی چیست؟

وقتی به سبزه‌ها در روز سیزده بدر گره می‌زنیم، در واقع گره‌های زندگی خود را به طبیعت منتقل می‌کنیم و از خالق طبیعت می‌خواهیم که گره زندگی‌مان را باز کند.

به گزارش ایسنا ، هر ساله سیزده روز پس از آغاز سال نو، ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از 12 روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد 12 ماه سال، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ است به باغ و صحرا می‌روند و شادی می‌کنند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دوره نوروز را به پایان می‌رساندند.

محمد علی مهدوی امیری پژوهشگر مازندرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مردم در طول زندگی ‌خود ممکن است با انواع مشکلات مواجه شوند که می‌خواهند مشکلاتشان را با گره زدن به سبزه رفع کنند، اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند مشکلاتی که در زندگیشان به وجود آمده، گره‌هایی است که می‌توان با گره زدن به سبزه رفع شود.

وی با بیان اینکه روز 13 بدر را روز رفع کردن نحسی‌ها هم نامیدند، افزود: مردم می‌خواهند با سیزده به در شومی‌ها را به طبیعت برگردانند و اعتقاد دارند که این گره‌های زندگی باید به طبیعت برگردانده شود.

دوچرخه سواری الناز شاکردوست در تعطیلات عید

الناز شاکردوست در تعطیلات نوروز کافی دارد که به کارهایی غیر از سینما فکر کند. او به تازگی تصاویری از دوچرخه‌سواری‌اش در کوهستان منتشر کرده است.

شاکردوست امسال با فیلم‌هایی چون «ابلق» و «تی‌تی» در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و نامزد سیمرغ هم شد.

عکس+بازیگران

عکس+بازیگران2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها