|

تارا وارد بازار آزاد شد

اختلاف قیمت ۴۰۰ میلیونی قیمت تارا در بازار

آنگونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، قیمت خودروی تارا دنده دستی در بازار آزاد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

فروش خودروی تارا به بازار آزاد هم رسید. آن هم با قیمت‌های کاملا متفاوت و با اختلاف بسیار زیاد. عاملی که نشان می‌دهد قیمت بازار آزاد خودروی تارا هنوز مشخص نشده است. اما قیمت تارا در بازار آزاد چقدر است؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز، سال گذشته اولین مرحله پیش‌‌فروش خودروی تارا انجام شد و شهریور امسال اولین گروه این خودرو به خریداران آن تحویل داده شد. حالا از هفته گذشته تاکنون پای خودروی تارا به سایت‌های خرید و فروش باز شده است.

آنگونه که برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند، قیمت خودروی تارا دنده دستی در بازار آزاد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کارخانه خودرو تارا ۲۹۰ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای متفاوت است. از ۸۹۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان!

قیمت بازار آزاد تارا دنده‌ای

اما قیمت تارا دنده‌ای در سایت‌های خرید و فروش قابل توجه است. در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دنده‌ای ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده است و در آگهی دیگر ۸۹۰ میلیون تومان! این دو آگهی در سایت دیوار و تنها با فاصله پنج ساعت درج شده است. البته خودروی تارای ۴۰۰ میلیون تومانی ۱۲ کیلومتر کار کرده است و خودروی تارای ۸۹۰ میلیون تومانی صفر است.

Screen-Shot-1400-06-26-at-18.09.34

البته به نظر نمی‌رسد کاکرد ۱۲ کیلومتری دلیل افت ۴۰۰ میلیونی قیمت تارا باشد. چون آگهی‌های دیگری هم در سایت دیوار وجود دارد که قیمت خودرو تارای صفر دنده‌ای را ۶۲۰ یا ۶۳۰ میلیون تومان اعلام کرده است. در آگهی دیگری قیمت تارا صفر دنده‌ای ۵۰۰ میلیون است و فرد دیگری خودروی صفر کیلومتر تارا را ۴۲۰ میلیون تومان آگهی کرده است.

Screen-Shot-1400-06-26-at-18.26.04

اما قیمت کارخانه خودرو تارا چقدر است؟ تیرماه امسال ایران خودرو قیمت خودرو تارا دنده‌ای را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت قیمت کارخانه تارا دنده‌ای ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار  تومان اعلام شد. البته این قیمت تنها برای مشتریانی بود که در حواله‌های آنها سود مشارکت اعلام نشده و تنها باید در هنگام صدور دعوتنامه، الباقی وجه را بدون کسورات بپردازند.

قیمت بازار آزاد تارا دستی

در برخی از آگهی‌ها قیمت تارا دستی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. قیمتی که نشان می‌دهد احتمالا قیمت تارا در بازار آزاد هم‌قیمت خودروی شاهین است. البته برخی معتقدند احتمالا این قیمت با افزایش عرضه تارا به بازار آزاد، کمی تعدیل می‌شود و قیمت تارا دستی کاهش پیدا می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها