|

بورس‌بازان چشم انتظار تحولات روزهای آتی

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 30 شهریور

بازار سهام در سومین روز معاملاتی هفته جاری بلاخره مثبت شد و شاخص کل بورس رشد حدود 8 هزار واحدی را تجربه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

آرامش نسبی به بازار بازگشته و از ابتدای شروع معاملات نمادها یکی در میان در محدوده مثبت معامله می شوند. شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش 7 هزار 278 واحدی به سطح یک میلیون و 427 هزار واحد رسیده است. شاخص هم وزن نیز با رشد 1595 واحدی به کا خود پایان داد.

امروز نمادهای فملی، شستا، مبین، فولاد و پارس از نمادهای موثر در سبزپوشی بازار امروز بودند. امروز 322 نماد در محدوده منفی معامله می شوند که 119 عدد آن در صف فروش به سر می برند، همچنین 279 نماد در محدوده مثبت معامله می‌شوند و 86 تای آن ها در صف خرید هستند. حجم معاملات به ترتیب در دی به 282 میلیون سهم رسیده است ، کرمان به 233 میلیون سهم ، خساپا به 216 میلیون سهم ، و خودرو به 199 میلیون سهم رسید.

پیش بینی بازار بورس سه شنبه

پیش بینی می شود بازار بورس فردا سه شنبه هم روزی آرام و البته مثبت را پیش رو داشته باشد. البته تحولات سیاسی چند روز آینده سهامداران را کمی به شک و تردید.

شنبه شب بود که خبر رسید هیاتی به‌سرپرستی وزیر امور‌خارجه کشورمان برای شرکت در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل‌متحد عصر روز دوشنبه وارد نیویورک می‌شود. بر اساس این خبر قرار است رئیس‌جمهور هم به‌صورت ویدئوکنفرانسی در نشست مجمع عمومی سازمان‌ملل شرکت کند.

همچنین برخی منابع از احتمال بر‌گزاری نشست ۱+۴ در روز چهارشنبه با موضوع برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر می‎دهند. موضوعی که هنوز قطعی نیست اما گفته می‌شود سالن شورای‌امنیت برای این نشست رزرو شده است. روز گذشته نیز گفته شد امیرعبداللهیان، وزیر امور‌خارجه امروز (دوشنبه) عازم نیویورک خواهد شد و در این سفر ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای‌خارجه کشورهای مختلف و با روسای سازمان‌های بین‌المللی که درخواست داشتند تنظیم شده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دیروز به‌وین رفت. همه این اخبار سبب شدند تا دید فعالان بورسی نسبت به‌آینده دلار کاهشی باشد و از آنجا که با توجه به‌سهم ۶۰ درصدی سهام دلاری در بازار سهام، همواره بورس‌بازان وزن بالایی به‌تغییرات نرخ دلار می‌دادند، حالا نیز نگران از آینده قیمت اسکناس آمریکایی در سمت فروش سهام دست به کار شده‌اند.

تمامی این نگرانی‌ها در تالار شیشه‌ای در حالی رقم می‌خورد که در بازار ارز، اوضاع و احوال کاهشی حاکم نیست. روز گذشته در ساعات معاملاتی بورس تهران، دلار بدون نوسان جدی در همان محدوده روز شنبه دادوستد می‌شد و در ادامه نیز با رشد قیمت همراه شد و تا محدوده ۲۷۴۲۰ تومان نیز افزایش نرخ داشت‌ اما بیش‌واکنشی سهامداران حال و روز دیگری را برای تالار شیشه‌ای رقم زده است.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سعید ارسالی در

    تحریم لغو نمیکنن فقط اخبار چرت به بدبختها تو بورس ضرر میزنه

  • ناشناس ارسالی در

    ناناناناتنانلذتابغتبرببیل

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی