|

۴ پیش‌بینی بازار سرمایه برای هفته آینده

روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

بورس

هفته گذشته در بازار، شاهد افت شاخص کل بودیم با توجه به این وضعیت، بازار سرمایه در هفته آخر مهر چه روندی را طی خواهد کرد؟

لینک کوتاه کپی شد

 بازار سهام روزهای گذشته با افت شاخص کل رو به رو شد و بیشتر گروه‌های بازار با افت قیمت مواجه شدند. حالا با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، یوسف هاشمی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی بورس در روزهای آینده گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده تحرکات کلی بازار سرمایه متعادل باشد. زیرا متغیرهای اثرگذار مثل افزایش قیمت جهانی نفت، گاز، کامودیتی‌ها و محصولات غذایی سیگنال‌های مثبتی را به بازار داده‌اند. بر این اساس در روزهای آینده احتمالا گروه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، فلزات اساسی، بانک، محصولات غذایی و قندی از روند صعودی در بازار برخوردار خواهند بود.

حبیب فرجی دانا، کارشناس بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار انتشار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته آینده با انتشار گزارش‌های شش ماهه روند بازار تا حدی متعادل‌تر شود همچنین در کنار گزارش شرکت‌ها، گزارش شرکت‌های پالایشی‌ هم منتشر می‌شوند و می‌توانند به بازار کمک کنند حالا اینکه جرا هنوز کمکی نکرده‌اند به این دلیل است که هنوز نرخ‌ها در صورت سود و زیانی مشخص نشده‌اند و شفاف‌سازی این شرکت‌ها در هفته‌های گذشته بیشتر مبهم‌سازی بود. وی در این باره تشریح کرد: فقط سه ماهه این شرکت‌ها اثرگذار نیستند و باید شش ماهه آن‌ها هم منتشر شوند تا تاثیر کامل خود را در بازار بگذارند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: این که در روزهای منفی مدام به دنبال عوامل منفی شدن بازار بگردیم یا انتظار روزهای خوش پیاپی داشته باشیم فقط باعث آزار خودمان و دیگران می‌شود. بهتر است فعلا سهامداران حرکتی در معاملات خود انجام ندهند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد: فروختن سهام در قیمت‌های منفی و با ضرر در این شرایط بازار اشتباه است صورت‌های مالی ۶ ماهه خوبی در راه خواهد بود و توصیه می‌شود حداقل تا آن زمان سهامداران در بازار “سهامداری” را مد نظر داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها