|

سیگنال رئیسی به بازار دلار

دلار 29 هزار تومان؛ علت رکوردشکنی امروز چه بود؟

در بازار آزاد امروز قیمت دلار با روند صعودی به کانال ۲۹ هزار تومان نزدیک شد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار آزاد ارز ایران امروز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ دوباره از دنده چپ بلند شده و تا شب احتمالا به‌طور مدام باید خبر‌های درباره افزایش قیمت‌ها بخوانیم. دلار همین اول کار رکورد یک‌ساله قیمت خود را شکسته و تا نزدیک ظهر با حداقل چهارمرتبه افزایش قیمت، وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. قیمت یورو و درهم نیز در حال افزایش است، اما لیر ترکیه در مسیری معکوس حرکت می‌کند و پشت سر هم ارزان می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ قیمت دلار الان (در ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه) روی ۲۹ هزار تومان ایستاده است. این عدد از اوایل مهرماه سال ۱۳۹۹ بی‌سابقه محسوب می‌شود و مهمتر اینکه از صبح تا حالا حداقل پنج مرتبه تغییر کرده است. معاملات امروز صبح دلار با ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان شروع شد و ساعاتی بعد شاهد رسیدن قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان بودیم. ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۸ هزار و ۹۲۰ تومان و ۲۸ هزار و ۹۷۰ تومان ایستگاه‌های بعدی بودند و در نهایت نزدیک ظهر قیمت دلار به ۲۹ هزار تومان رسید. 

افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت یورو در ۲۴ ساعت

قیمت یورو در نیمه اول معاملات امروز چهارشنبه ۳ آبان، حداقل سه نوبت تغییر کرده است. ۳۲ هزار و ۵۱۵ تومان اولین قیمتی بود که در بازار آزاد روی تابلوی صرافی‌ها نمایش داده شد. این عدد اگرچه حدود ۳۰۰ تومان از نرخ پایانی روز سه‌شنبه بیشتر بود، اما ظاهرا برای یورو کافی نبوده، چون ابتدا خودش را به ۳۲ هزار و ۵۷۰ تومان و سپس تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه به ۳۲ هزار و ۶۱۵ تومان رساند. یورو فعلا حدود ۷۰۰ تومان تا سقف قیمت ۳۳ هزار و ۳۲۰ تومانی سال ۱۴۰۰ فاصله دارد.

قیمت یورو هفته قبل، در روز چهارشنبه ۲۶ آبان در کف کانال ۳۲ هزار تومان قرار داشت و هفته را با نرخ ۳۲ هزار و ۶۰ تومان به پایان رساند. روز شنبه ۲۹ ابان حتی به کانال ۳۱ هزار تومان عقب نشست، اما از دور یکشنبه ۳۰ آبان دوباره به مدار صعودی برگشت. ۳۲ هزار و ۱۵ تومان، ۳۲ هزار و ۶۰ تومان و ۳۲ هزار ایستگاه‌های بعدی بودند که یورو در آن‌ها توقف کرد. شاید باور نکنید، اما قیمت یورو دیروز سه‌شنبه با نرخ ۳۲ هزار و ۲۱۰ تومان به کار خود پایان داده بود و امروز چهارشنبه (تا ظهر) حدود ۴۰۰ تومان گران شده است.

دخالت رئیس‌جمهور در بازارهای اقتصادی

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره افزایش قیمت دلار در بازار امروز توضیح داد: یکی از مهم‌ترین عوامل افزایشی قیمت دلار در بازار امروز ایجاد هیجان در بازار است.

او در ادامه دخالت رئیس‌جمهور در بازارهای اقتصادی در چند روز گذشته در کنار پتانسیل رشد نرخ ارز، از دیگر عوامل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است.

طباطبایی به پتانسیل رشد نرخ ارز تا بالای ۳۰ هزار تومان اشاره کرد و ادامه داد: دلار توانایی رشد تا بالای ۳۰ هزار تومان را دارد و اگر برخی از مشکلات اقتصادی و هیجان در بازار کم نشود روند صعودی دلار ادامه‌دار است.

بازار چشم انتظار مذاکرات هشتم آذر

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازارهای مالی نیز معتقد است که مذاکرات هشتم آذر برای مشخص شدن مسیر قیمت دلار اهمیت دارد.

به گفته او، بازار ارز در چند روز گذشته به اخبار اخیر واکنش زیادی نشان نداد.

الیاس‌کردی در پایان گفت: اگر برخی از پول‌های بلوکه شده آزاد شود، کمی نوسان در بازار ارز را کاهش می‌دهد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حمید ج ارسالی در

    خواستن ابرو شو درست کنن بنظر زدن چشم شم را هم کور کردن .

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها