|

بازدهی کدام بخش‌های اقتصادی در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود؟

تاوانی که طلا در برابر بیت‌کوین می‌پردازد!

bitcoin

با عقب‌نشینی فدرال رزرو از سیاست‌های خود، وجوهی که در گذشته به سمت طلا سرازیر می‌شد، ممکن است وارد دارایی‌های رمزارزی شده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با وجود افزایش تورم، طلا در میان دارایی‌هایی که در سال ۲۰۲۱ بدترین عملکرد را داشته‌اند قرار گرفته، زیرا جلوه این فلز گرانبها در کنار معادل دیجیتالی آن، یعنی بیت‌کوین، از بین رفته است.

به گزارش شایانیوز به نقل از اقتصاد انلاین فلز زرد که اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم مورد توجه قرار می‌گیرد، حتی با وجود سرمایه‌گذارانی که به دنبال حفاظی در مقابل افزایش قیمت مصرف‌کننده در سراسر جهان هستند، در سال جاری ۵درصد کاهش یافته است.در مقابل، بیت‌کوین با وجود نوسانات، با افزایش ۶۵درصدی در سال ۲۰۲۱، رشد قابل توجهی به ثبت رسانده است.

فرانسیسکو بلانچ، استراتژیست بانک آمریکا، اظهار کرد که عقب‌نشینی فدرال رزرو از اقدامات محرک دوران بحران و بازده بالاتر اوراق قرضه در ایالات متحده به عنوان باد مخالفی در مقابل طلا تبدیل شده است.

وی افزود، دلار قوی‌تر که این فلز را برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی گران‌تر می‌کند، عملکرد آن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بلانچ گفت: "بخشی از وجوهی که در گذشته به سمت طلا سرازیر می‌شد، ممکن است وارد دارایی‌های رمزارزی شده باشد. تخصیص دارایی‌های دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران نهادی در یک سال و نیم گذشته افزایش یافته است.

علاقه‌مندان به بیت‌کوین که آن را "طلای دیجیتال" می‌نامند، بیت‌کوین را به عنوان سدی در برابر تورم در نظر می‌گیرند و به عرضه محدود آن اشاره می‌کنند. بلانچ گفت: "با این حال، رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم بیشتر مشابه دارایی‌های پرریسک هستند که می‌توان آنها را با عنوان دارای نوسان بالا و به طور فزاینده همبسته با سهام و ریسک، از طریق افزایش استفاده از آنها در برخی از سبدهای سرمایه‌گذاران، توصیف کرد.

بازده تعدیل شده ریسک بیت‌کوین، که نوسانات را تشکیل می‌دهد، سود بسیار کمتری را نشان می‌دهد. بر اساس محاسبات گلدمن ساکس، نسبت شارپ این دارایی دیجیتال ۰.۹ بود که کمتر از اکثر سایر دارایی‌ها است. قیمت آن در اوایل دسامبر طی یک ساعت ۱۰هزار دلار کاهش یافت.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی‌پی مورگان، اظهار کرد که نوسانات بالای بیت‌کوین با تزهای ذخیره ارزش ناسازگار نیست که بیشتر به این باور مربوط می‌شود که دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین یا طلا ارزش خود را زمانی که موضوعی ساختاری اتفاق می‌افتد یا سیستم مالی با بحران مواجه می‌شود، حفظ خواهند کرد.

همچنین در سال جاری با بازگشایی اقتصادی، سهام انرژی و قیمت نفت ایالات متحده، عملکردی قوی داشتند. گرگوری پردون، یکی از مدیران سرمایه‌گذاری Arbuthnot Latham، خاطرنشان کرد: "حمایت مالی همراه با گسترش واکسیناسیون، پویایی مردم و کالاها را افزایش داد که تقاضای انرژی را بالا برد. " 

اگرچه شیوع نوع اومیکرون ویروس کرونا تردیدهایی را برای پیش‌بینی‌ها ایجاد کرده، تحلیلگران همچنان خوش‌بین هستند. بلانچ گفت: "ما بیشتر از طلا، در مورد کالاهای چرخه‌ای هیجان‌زده هستیم؛ زیرا فکر می‌کنیم این چرخه اقتصادی تا سال آینده ادامه خواهد داشت."

سهام املاک و مستغلات نیز از این بازگشایی سود بردند و همچنین ۴۱درصد به بازده کل بخش اس اند پی ۵۰۰ اضافه شد. بنیادهای امانت‌داری سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، زمانی که تورم و رشد هر دو بالاتر از میانگین یا بیش از ۳درصد باشند، سابقه غلبه بر سهام عمومی را دارند.

در نمودار ارائه شده، بازدهی بخش‌های مختلف اقتصادی در سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید؛

بیت کوین

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها