|

پیش بینی بورس امروز ۴ دی ۱۴۰۰

بررسی تحولات بازار سرمایه؛ چرا بورس سبز شد؟

بورس

طوفان فضای مجازی، سیگنال‌های مثبت ارسال شده از سوی سیاستمداران و رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص عوامل اصلی رشد بورس در هفته قبل بود.

لینک کوتاه کپی شد

معاملات این هفته بازار سهام در حالی با رشدی ۲۳ هزار واحدی (در کمتر از یک ساعت) آغاز شده که هفته گذشته شاخص کل بازار با بازدهی مثبت کار خود را به پایان رسانده بود. بعد از اینکه بازار نسبت به انتشار ارقام بودجه ۱۴۰۱ روی خوشی نشان نداد، ۱۰ فرمان وزیر اقتصاد برای حمایت از بورس به نظر کارگر واقع شد و بازار با افزایش تقاضا و کاهش فشار فروش مواجه شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، با این حال اگر چه اکثر کارشناسان معتقدند این هفته بازار عمدتا سبز رنگ خواهد بود اما به نظر آنها این رشد چندان پایدار نیست. کارشناسان می‌گویند برای بهبود بازار، باید اعتماد سهامداران خرد به بازار تداوم پیدا کند که این موضوع نیازمند اقدامات عملی است.

علی عصاری کارشناس بازار سهام معتقد است که طوفان فضای مجازی، سیگنال‌های مثبت ارسال شده از سوی سیاستمداران و همچنین رفع انسداد کدهای معاملاتی خاص سه عامل اصلی رشد بورس در هفته گذشته بوده است.

پیام الیاس‌کردی کارشناس بازار سرمایه هم در خصوص احتمال عبور شاخص از کانال ۱٫۴ میلیون واحدی، اعلام کرد: « این هفته تقابل بین خریداران و فروشندگان در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد به ما نشان خواهد داد که امکان برون‌رفت از کانال نزولی وجود دارد یا خیر. هفته آینده با توجه به دو تلاش ناموفق بورس برای خروح از این روند نزولی هفته بسیار مهمی است.»

برزو حق‌شناس هم در همین رابطه گفت: « ادامه روند مثبت در بازار سهام به این بستگی دارد که شاخص هم‌وزن بتواند ۳۶۵ هزار واحد مثبت رو به بالا را بشکند. در غیر این صورت احتمالا مجدد چند روز منفی خواهیم داشت.»

علی صادقین، کارشناس بازار سهام در خصوص تحولات بورس در هفته معاملاتی گذشته گفت: « حجم معاملات و به ویژه حجم معاملات خرد بسیار پایین است و سرانه خرید حقیقی‌ها جالب نیست. ما در سراسر هفته‌ای که گذشت شاهد خروج پول حقیقی بودیم اما اتفاقاتی در بازار افتاده که کورسوی امید است.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها